سال آینده پلتفرم مدیریت و دسترسی به داده‌های ماهواره‌ای به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به تمایل گسترده کاربران برای دسترسی به داده‌ها و اطلاعات ماهواره‌ای از تلاش برای بهره‌برداری از پلتفرم مدیریت و دسترسی به داده‌های ماهواره‌ای در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران،معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر افزود: نیاز کسب و کارهای فضا پایه به داده‌های ماهواره‌ای جهت خلق ارزش افزوده بسیار ضروری است. روش‌های سنتی ارایه داده‌های خام به کاربران دیگر کارایی لازم را ندارد و باعث موازی کاری در دریافت و ذخیره سازی داده‌ها توسط کاربران مختلف می شود.

مرتضی براری ادامه داد: سازمان فضایی ایران با درک نیاز کاربران و در جهت مهیا کردن مسیری سهل و آسان برای دسترسی کسب و کارها به داده‌های ماهواره‌ای مورد نیاز، توسعه پلتفرم مدیریت دسترسی به داده‌ها و اطلاعات ماهواره‌ای را در دستور کار خود قرار داده است .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: هم اکنون فاز امکان‌سنجی و طراحی مفهومی در حال انجام است و در تلاش هستیم در سال آینده آن را به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس سازمان فضایی ایران تاکید کرد: پلتفرم مدیریت و دسترسی به داده‌های ماهواره‌ای، با هدف ارایه سرویس‌ها و داده‌های سنجش از دور در راستای تکمیل زنجیره ارزش زیست بوم این ماهواره‌ها توسعه داده خواهد شد.

براری ارایه سرویس های تخصصی سنجش از دور به سازمان ها و کسب و کارهای فضاپایه و ارایه سرویس های پردازشی به کسب و کارها را از اهداف مهم این طرح برشمرد.

گفتنی است هم اکنون کاربران می‌توانند از طریق پورتال سازمان فضایی ایران به این داده‌ها دسترسی داشته باشند و درخواست های خود را ثبت کنند.

کد خبر 362407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.