کرامت انسان با وجود آب یا هوای آلوده حفظ نمی‌شود

شهردار اصفهان گفت: هوای سالم حق مسلم بشر است اما با وجود آب یا هوای آلوده حفظ کرامت انسان ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا قدرت‌الله نوروزی ظهر امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی از طرح‌های سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان اظهار کرد: از ۲۶ آذر تا ۲۹ دی ماه امسال طی ۳۳ روز اجرای ۱۰۰ برنامه در حوزه حمل و نقل در شهر اصفهان پیش بینی شده است در این راستا امروز از چند پروژه در سازمان حمل و نقل بار رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هر اقدامی در شهر باید پشتوانه علمی و منطقی داشته باشد، افزود: امروز در شهرداری اصفهان در تمام حوزه‌ها شاهد تحولات خوبی هستیم و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که به سوی اهداف حرکت کرده‌ایم؛ از روز اول فعالیت‌ها را با برنامه آغاز کردیم بنابراین با عزم راسخ برای تحقق آن‌ها تلاش خواهیم کرد. 

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برای مهار آنچه که به شهر آسیب می‌زند، امسال شهرداری اصفهان بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن تمام خودروهای شهرداری معاینه فنی شود که در این راستا توانستیم هشت مرکز معاینه فنی برای خودروهای سبک و یک مرکز معاینه فنی برای خودروهای سنگین فراهم کنیم که برای اجرای بخشنامه جای خوشحالی دارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: امسال معاینه فنی را از خودمان شروع کردیم، شاید همیشه موضوع معاینه فنی برای خودروهای شخصی مطرح می‌شد، اما امسال از خودمان آغاز کردیم و تأکید بر معاینه فنی اتوبوس‌ها داشتیم.

وی با اشاره به رشد ۱۵ درصدی آمار معاینه فنی خودروها نسبت به سال گذشته گفت: افزایش آمار معاینه فنی خودروها خبر خوشی است از این بابت که می‌دانیم بسیاری از نواقص رفع شده و کنترل خودروها در کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار بوده است.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: تمام شعارها را عملیاتی کنیم و آنچه به سلامت مردم آسیب می‌زند را با کمک تمام دستگاه‌ها مهار کنیم، زیرا یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند تمامی مشکلات را رفع کند.

وی با بیان اینکه  اداره کل محیط زیست به عنوان دستگاه متولی حفظ محیط زیست با شهرداری اصفهان همکاری‌های خوبی داشته و دارند که از این بابت تشکر می‌کنم، افزود: هوای سالم حق مسلم بشر است؛ اما با وجود آب یا هوای آلوده حفظ کرامت انسان ممکن نیست.

شهردار اصفهان با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن حمل بار تصریح کرد: این اپلیکشین تضمینی برای افرادی است که قصد جابه جایی بار و کالا دارند؛ با این اپلیکیشن بستر امن و سریع در حوزه حمل و نقل بار درون شهری ایجاد و امکان رصد بار از مبدأ تا مقصد و امکان صدور بارنامه الکترونیکی فراهم می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه "توزین در حال حرکت" اقدام دقیقی است که می تواند آثار خوبی به همراه داشته باشد، افزود: یکی از فواید سیستم "توزین در حال حرکت" این است که زیرساخت های شهری از جمله آسفالت آسیب نمی‌بیند و راه‌ها سالم می‌ماند؛ اینکه بار به طور متعادل در کامیون قرار گیرد و کنترل شود، نخستین دستاورد آن حفظ ساختارها و زیرساخت های راه است.

وی از انسجام بین دستگاه‌های درون و برون سازمانی به ویژه تعامل پلیس راهور و محیط زیست تشکر کرد و گفت: تمام اقدامات انجام شده مصوبات شورای اسلامی شهر را دارد و مدیریت شهری در انجام امور به صورت هماهنگ اقدام می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: این حرکت‌ها بتواند امید را در دل مردم افزایش داده و مردم بتوانند از رفاه و هوای پاک بهره مند شوند.

کد خبر 362344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.