مقاومت مردم ایران در مقابل دشمن برگرفته از نهضت حسینی است

خوانسار- امام جمعه خوانسار گفت: شیوه‌ و روش‎ دشمن برای براندازی دین خدشه‌دار کردن جایگاه امامت و ولایت در جامعه است در حالی که امامت و ولایت مقام الهی است و در بین ما انسان‌ها ساری و جاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی در ستاد بزرگداشت ۹ دی با بیان اینکه این حماسه بسیار عظیم و کم نظیر در تاریخ جهان است، اظهار کرد: این حماسه نشان از آگاهی و بصیرت مردم ایران دارد چرا که ۹ دی یکی از مقاطع حساس تاریخ انقلاب اسلامی است و در این روز ملت ایران پیرو نهضت حسینی بودن خود را نشان داد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورا است. ترفندها و شیوه‌ و روش دشمن در طول تاریخ برای مقابله با نهضت عاشورا وجود داشته و تنها مختص به امروز نیست.

امام جمعه خوانسار تصریح کرد: بدون هیچ شک و تردیدی هدف دشمن براندازی دین اسلام به خصوص تشیع و اسلام حرکت زا است، زیرا اسلام نه تنها دین رو به توسعه و پیشرفتی است و در مقابل دشمن ایستادگی می‌کند و این موضوع برای دشمن بسیار سخت است.

وی افزود: شیوه‌ و روش‎ دشمن برای براندازی دین خدشه دار کردن جایگاه امامت و ولایت در جامعه است در حالی که امامت و ولایت یک مقام الهی است و در بین ما انسان‌ها ساری و جاری است.

خواجه کریمی خاطرنشان کرد: مقام روحانیت و مرجعیت در استمرار راه امامت است. دشمن می‌خواهد ارزش این دو جایگاه را در جامعه سست کند و اعتماد و اعتبار آنان را در جامعه اسلامی از بین ببرد.

امام جمعه خوانسار با اشاره به این‌که یکی از شیوه‌های اصلی دشمن برای براندازی دین در فتنه ۸۸ نشان داده شد، افزود: سال ۸۸ شش ماه کشور دچار فتنه و آشوب بود، اما مردم بصیر ایران با خلق حماسه ۹ دی فتنه بزرگی که برای براندازی دین ترسیم شده بود را خنثی کردند.

وی گفت: دشمن سرمایه گذاری بسیار می‌کند تا نهضت عاشورا را از ایرانیان بگیرد. در دوره‌های مختلف تاریخ مردم ایران با الگو از نهضت عاشورا در مقابل زورگویان و مستکبران ایستادگی کردند. حتی پیروزی انقلاب به رهبری امام برگرفته از محرم و صفر بود.

خواجه کریمی تصریح کرد: نهضت ما عاشورایی است و ما پیروز میدان هستیم. فکر می‌کنند با فشارها و تحریم‌های مختلف می‌توانند ملت ما را شکست دهند؛ اما این خیال‌های دشمن تحقق پیدا نمی‌کند. حضور نوجوانان ایرانی در جنگ تحمیلی برگرفته از اُسطوره‌ها و آداب نهضت حسینی در صحنه کربلا بود.

کد خبر 362275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.