حکم تخلف روشن کردن آتش در فضای سبز چیست؟

مدیرطرح ساماندهی ناژوان گفت: شهروندان باید آگاه باشند فضای سبز جای روشن کردن آتش به هر دلیلی نیست و طبق ماده ۴۷ قانون حفاظت از مراتع، جنگل‌ها و فضاهای سبز فرد خاطی مجازات خواهد شد.

حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل سرما به دلیل سردی هوا معضل زیست محیطی روشن کردن آتش در ناژوان گریبان‌گیر این طبیعت زیبا می شود.

وی افزود: دود ناشی از روشن کردن آتش اغلب اوقات به دلیل پدیده اینورژن در لایه‌های پایینی جو باقی می‌ماند و باعث بروز مشکلاتی برای بیماران تنفسی، قلبی و کهنسالان به ویژه خردسالان می‌شود.

مدیرطرح ساماندهی ناژوان با تاکید بر اینکه به دلیل اصرار بر تخلف روشن کردن آتش توسط عده‌ای از شهروندان اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: از جمله این اقدامات مسدودکردن برخی از مسیرهای دسترسی به ناژوان بر روی خودروها در روزهای پایانی هفته با همکاری پلیس راهور است، البته این موضوع هیچ گونه محدودیتی برای باغداران و ساکنان ناژوان به وجود نمی آورد.

وی از استقرار اکیپ های کنترل نظارت در قسمت های مختلف ناژوان خبر داد و تصریح کرد: سومین اقدام پاکسازی است، بدان معنا که اکیپ های کنترل نظارت نیمه های شب کل منطقه ناژوان را بازرسی می‌کنند تا مبادا آتشی روشن مانده باشد.شفیعی اظهارکرد: بر اساس ماده ۴۵ قانون حفاظت از مراتع، جنگل‌ها و فضاهای سبز، آتش زدن در جنگل‌ها و پارک‌های طبیعی  بدون اخذ اجازه و نظارت دقیق ماموران مربوطه کاملاً ممنوع است و در صورت بی مبالاتی یا ایجاد حریق در این مکان ها فرد مرتکب در مراجع قضایی یا شعب دادگاه ها به حبس تادیبی از سه تا شش ماه محکوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه به استناد اصل ماده ۴۶ این ماده قانونی، هر فردی که مبادرت به روشن کردن آتش در کنار تنه درختان کند، به زندان از سه ماه تا مدت یک سال محکوم خواهد شد، افزود: در ماده ۴۷ قانون حفاظت از مراتع و جنگل ها و فضاهای سبز نیز تاکید شده اگر فردی در سطوح جنگل و مرتع به صورت عمد آتش سوزی به وجود آورد، شعب دادگاه مجرم را به زندان از سه ماه تا شش سال محکوم خواهد کرد.

مدیرطرح ساماندهی ناژوان تصریح کرد: در محوطه طبیعت ناژوان مفاد قانون حفاظت از مراتع، جنگل‌ها و فضاهای سبز از طریق بلندگوهای هشدار امنیتی به اطلاع شهروندان می‌رسد و با همکاری ماموران نیروی انتظامی برخورد قانونی با افردی که اصرار به تخلف روشن کردن آتش در طبیعت ناژوان دارند، انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید در:

بحران بی‌آبی در ناژوان/ آماده استقبال از گردشگران در ناژوان می‌شویم

برگ‌های پاییزی در جاده سلامت جمع‌آوری نمی‌شود

شب های ناژوان

کد خبر 362182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.