احاطه بانک مرکزی بر بازار ارز پرقدرت تر از همیشه است

رئیس بانک مرکزی گفت: نه تنها ذخائر ارزی کشور در وضعیت مطلوبی هست بلکه تسلط و احاطه بانک مرکزی بر بازار ارز پرقدرت تر از همیشه است.

به گزارش ایمنا ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی نوشت: ثبات نسبی ایجادشده در بازار به همراه تقویت تدریجی ارزش پول ملی کشور، که موجب آرامش در بین اقشار مختلف مردم شده است، با ترفندهایی از طرف کسانی که با اهداف مختلف از جمله کسب سود از نوسانات بازار علیه ثبات و آرامش اقتصادی کشور جو روانی ایجاد میکنند، همراه شده است. درج مطالب جعلی به نقل از اینجانب در مورد ذخائر ارزی و سرنوشت برخی از سپرده های بانکی و کسری بودجه و ... بازنشر آن در فضای مجازی و بزرگ نمائی برخی اظهارات و اخبار بین المللی برای ایجاد نگرانی از وضعیت ارزی کشور در بین مردم، از جمله این موارد است.

وی افزود: در این زمینه لازم میدانم تاکید کنم که نه تنها ذخائر ارزی کشور در وضعیت مطلوبی هست بلکه تسلط و احاطه بانک مرکزی بر بازار ارز پرقدرت تر از همیشه است و سیاستهای بانک مرکزی برای تقویت ارزش پول ملی و واقعی شدن نرخ ارز، بر مبنای نظرات کارشناسی و واقعیتهای اقتصادی تداوم یابد.

همتی تصریح کرد: لازم است بار دیگر یادآوری کنم که بانک مرکزی ضمن صیانت لازم از سپرده های مردم در بانکها، اصلاح و به روزسازی نظام بانکی را بادقت طراحی و اجرا می کند و مجموعه بانکی تمام ظرفیت خود را برای تقویت تولید و رشد اقتصادی به کار میگیرد.  یلدا مبارک

کد خبر 362178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.