فرهنگ، زیربنای دیپلماسی ایرانی

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: فرهنگ غنی ایرانی اسلامی زیربنا و مهمترین رکن دیپلماسی ایرانی در جهان است.

گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه بررسی راهکارهای رفع موانع صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی محصولات این شهرستان، اظهار کرد: باید بپذیریم که کشور ایران تنها محدود به تهران و اصفهان و چند کلانشهر بزرگ نیست و در سایر شهرستان‌ها نیز زیرساخت‌ها و جاذبه‌های فراوانی برای معرفی به دیگر کشورها وجود دارد.

وی ادامه داد: باید به مردم دیگر کشورها نشان دهیم که برخلاف تبلیغات رسانه‌ای بیگانگان و دشمنان انقلاب، ایران کشوری آباد، با تنوع قومی و مذهبی گسترده و فرهنگ و تاریخ غنی است که نقش مؤثری در مناسبات منطقه و جهان برعهده دارد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه تحریم‌های نفتی زمینه توجه به سایر منابع و ظرفیت‌های داخلی را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: اکنون زمان مناسبی است که تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و با توسعه اقتصاد غیرنفتی، ایران را به کشوری قدرتمند از نظر اقتصادی تبدیل کنیم.

رفیعی‌نژاد تأکید کرد: فرهنگ غنی ایرانی اسلامی زیربنا و مهمترین رکن دیپلماسی ایرانی در جهان است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به اصول اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: استفاده از توان بخش خصوصی و توسعه استارتاپ‌ها، راهکار مهمی برای حل مشکلات اقتصادی مانند رکود و بیکاری است.

فرماندار شهرضا با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری موجود در این شهرستان، تصریح کرد: وجود انواع شیوه‌های زندگی مانند عشایری، روستانشینی و شهرنشینی همراه با آداب و رسوم کهن در این شهرستان، مزیت قابل توجهی برای گسترش صنعت توریست است.

رفیعی‌نژاد با اشاره به وجود اماکن ذهبی و زیارتی مانند امامزاده شاهرضا(ع) در شهرضا، اضافه کرد: حضور سالانه شش میلیون گردشگر و مسافر در این شهرستان، فرصت مناسبی برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی از طریق ساماندهی گردشگران و جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

وی با بیان اینکه شهرضا یکی از امن‌ترین شهرهای ایران است، خاطرنشان کرد: وجود شهرک رازی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های شیمیایی کشور، بستر مناسبی برای ایجاد و توسعه مراکز تولیدی و صنعتی فراهم کرده است.

فرماندار شهرضا از آمادگی مسئولان این شهرستان برای انعقاد قرارداد خواهرخواندگی بین شهرهای آن با دیگر شهرهای جهان خبر داد و افزود: وجود ۳۵۰ اثر تاریخی و اماکن توریستی و طبیعی و سابقه دیرینه مردم این شهرستان در علم‌آموزی و تربیت ده‌ها حکیم و متخصص در رشته‌های مختلف، امکان ایجاد و تحکیم پیوندها بین شهرضا با شهرهایی مانند "رُم" را ایجاد کرده است.

کد خبر 362099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.