جاده‌های روستایی ابیانه حادثه‌خیز است

نماینده شهرستان نطنز در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: روستای تاریخی ابیانه سالانه ۱۰ هزار توریست دارد که باریکی جاده‌های منتهی به این روستا متاسفانه باعث تصادفات بسیاری شده است.

حسین میرزاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص کمبود اعتبارات روستایی اظهار کرد: متاسفانه به جامعه روستایی کشور با جمعیتی حدود ۲۷ درصد، تنها کمتر از هفت درصد اعتبارات عمرانی اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه روستاییان جزء مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند، افزود: بیشتر اقدامات عمرانی و اجتماعی، علمی و اصولی و اساسی نیست و متاسفانه طرح‌ها و پیشنهادات گاها احساسی و فوریتی بوده که برای دوری از این امر بهتر است با دانشگاه صنعتی اصفهان یا دیگر مراکز علمی، پژوهشی در خصوص کیفیت‌بخشی به طرح‌های عمرانی روستاییان وارد انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی شویم.

نماینده نطنز در شورای اسلامی استان گفت: باید از کیفیت آب شرب مردم کل استان مطمئن شد که در این خصوص بهتر است توجه و نظارت کافی برای عدم اختلاط فاضلاب روستایی در آب زاینده‌رود انجام شود.

میرزاییان با اشاره به لزوم احصای اشتراکات میراث فرهنگی در روستاهای استان تصریح کرد: لازم است نقاط گردشگری که می‌تواند با بکارگیری ظرفیت‌های گردشگری و بوم‌گردی باعث ارتقای اقتصادی مناطق شود را بررسی کنیم.

نماینده نطنز در شورای استان با تاکید بر اینکه برگزاری سمینارهای مختلف به منظور توجه به ظرفیت‌های روستایی استان باشد، گفت: باید در این سمینارها و همایش‌ها مسائل مربوط به میراث فرهنگی روستاییان مطرح شود.

وی با انتقاد از ناتمام ماندن برخی پروژه‌های روستایی به دلیل کمبود بودجه، افزود: در بخش امامزاده نطنز اعتبار عمرانی سه روستا علاوه بر شهر دهاقان ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که عملیات لوله‌گذاری و اصلاح شبکه با تمام شدن بودجه متوقف شده است.

نماینده نطنز در شورای استان با بیان اینکه ناتمام ماندن پروژه مشکلات بسیاری برای ساکنان داشته است، تصریح کرد: با توجه به اختصاص نیافتن بودجه جدید بهتر بود اگر بودجه مذکور کفاف کل پروژه را نمی‌داد عملیات شروع نمی شد.

میرزاییان با اشاره به وصل شدن آب شرب برخی از روستاها به شهر گفت: روستای توریستی اریسمان در تابستان‌ها آب کم دارد و آبفای روستایی استان بهتر است منابع آب ذخیره‌ای اشتراکی برای تامین آب شرب این روستاییان داشته باشد.

وی در خصوص غیرمکانیزه بودن جمع‌آوری زباله در روستاهای منطقه افزود: برای جمع آوری زباله‌ در چهار روستای منطقه تنها یک خودروی پنج تنی جمع‌آوری زباله وجود دارد و بسیاری از عملیات این امر به صورت دستی انجام می‌شود.

نماینده نطنز در شورای استان تصریح کرد: نوبت هر منطقه برای جمع‌آوری زباله هر چهار روز یکبار و در غالب اوقات به صورت دستی است.

 میرزاییان با اشاره به لزوم اختصاص تسهیلات به شرکت تعاونی روستاییان منطقه گفت: لازم است خودروی جمع‌آوری زباله در منطقه از پنج تنی به ۱۰ تنی و مکانیزه تبدیل شود تا زباله‌ها به صورت کاملا مکانیزه و هر دو روز یکبار جمع آوری شوند.

وی با ابراز تاسف از میزان بالای تصادفات در منطقه ابیانه گفت: روستای تاریخی ابیانه سالانه ۱۰ هزار توریست دارد که باریکی جاده‌های منتهی به این روستا متاسفانه باعث تصادفات بسیاری شده است که بازدید از راه‌های روستایی این منطقه لازم بوده و امیدواریم مسئولان مربوطه در راه و شهرسازی به این امر توجه کنند.

کد خبر 362044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.