ارایه بسته حمایتی ویژه رانندگان تاکسی

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان گفت: بسته حمایتی برای رانندگان تاکسی جهت خرید لاستیک و روغن در نظر گرفته شده و در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به مدیریت حمل ونقل عمومی در شهر اصفهان، اظهارکرد: در مدیریت شهری اصفهان سازمان های وابسته به حمل ونقل شامل: سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی، قطار شهری، حمل ونقل بار، پایانه‌های مسافربری است.

وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی از پر جمعیت‌ترین سازمان‌های شهرداری است که در حمل ونقل مسافر نقش به سزایی دارد، افزود: در حال حاضر تعداد ۲۵ هزار تاکسی شامل تاکسی‌های زرد رنگ وآژانس‌های مسافری در شهر اصفهان فعالیت می‌کند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان تصریح کرد: در ایام ۲۶ آذر تا ۲۹ دی‌ماه که روز هوای پاک نامگذاری شده، رویدادهای مختلفی در شهر از جمله جشنواره‌ها، همایش‌ها و رویدادهای عمومی تعریف شده و در این ۴۰ روز به مسایل مختلف حمل ونقل پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از شورای شهر برای سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های خرید بسیار سنگین شده است، شهرداری و شورای شهر تصمیم به بازسازی اتوبوس‌ها گرفته است.

اضافه شدن ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به اتوبوسرانی اصفهان

زندآور از اضافه شدن ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان خبر داد و اظهارکرد: سال گذشته نیز ۳۰ دستگاه اتوبوس اورهال شده به تعداد اتوبوس‌های فعال شهر اضافه شد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سیستم صوتی اعلام ایستگاه ها در اتوبوسرانی مد نظر قرار گرفته است، تصریح کرد: سرویس دهی به شهرک سلامت، بهره‌برداری از یک‌دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده برای استفاده معلولان و جانبازان و سیستم یکپارچه بهره‌برداری در اتوبوسرانی از جمله رویدادهای سازمان اتوبوسرانی به مناسبت روز حمل و نقل بوده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان با اشاره به دلایل و راهکارهای کاهش آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان، گفت: آلودگی هوای شهر عوامل مختلفی دارد، به طور مثال انسان‌ها و وسایل نقلیه به نوعی در  ایجاد آلایندگی تأثیرگذار هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش آلودگی هوا همه باید همکاری داشته باشند، تصریح کرد: شهرداری اصفهان راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا تدوین کرده و بودجه‌های لازم را برای تحقق این راهکارها در نظر گرفته است.

اجرای طرح «سه شنبه‌های بدون خودرو» در رهنان و نظرغربی

زندآور با اشاره به افزایش تعداد خودروهای تک سرنشین در شهر و تاثیر آنها در افزایش آلودگی هوا، گفت: برای کاهش آلایندگی‌ها، شهروندان باید ضمن مدیریت سفرهای درون شهری، تا حد امکان از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کرده و برای رفتن به سمت و سوی هوای پاک با شهرداری همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا شهرداری اصفهان در محله رهنان و خیابان نظرغربی طرح «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» را تعریف و اجرایی کرده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان با بیان اینکه به مناسبت روز حمل و نقل یک دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده برای معلولان رونمایی شد، افزود: این اتوبوس دارای صندلی مخصوص و امکانات ویژه برای معلولان و جانبازان است که بر اساس پیگیری ستاد مناسب‌سازی استان تجهیز این اتوبوس به صورت پایلوت انجام شد و در آینده باید تعداد آنها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان در سایر بخش‌ها از جمله محل‌های تردد جانبازان در خیابان‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری به امور جانبازان توجه کرده است.

اجرای طرح   «دیده بان آلودگی هوا» در اصفهان

زندآور با بیان اینکه در سازمان تاکسیرانی طرح «سفر فیروزه‌ای» مطرح شده تا در قالب این طرح از رانندگان نمونه تجلیل شود، گفت: یک بسته حمایتی نیز برای رانندگان تاکسی جهت ارایه لاستیک و روغن در نظر گرفته شده که این طرح پس از تصویب در کمیسیون تلفیق، در حال اجرا است.

وی اظهارکرد: اجرای طرح «دیده بان آلودگی هوا» برای برخورد با خودروهای دودزا که در سطح شهر تردد دارند،  توسط سازمان حمل ونقل بار و کالا اجرا می‌شود، به این ترتیب که تعداد پنج اکیپ در سطح شهر با یک گردش کار مشخص خودروهای دودزا را به پلیس راهور معرفی می کنند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان خبر از بهره‌برداری ۱۵ ایستگاه دوچرخه در شهر اصفهان با مشارکت بخش خصوصی داد و تاکید کرد: در این ایستگاه‌ها خدمات جدیدی از جمله دوچرخه های برقی، انواع پاکروها و اسکوترهای برقی به شهروندان ارایه می شود.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از ۶۰۰ دوربین نظارت تصویری، رونمایی از یک‌دستگاه خودرو سیار ثبت تخلفات، اجرای عملیات خط دو مترو از شهرک امام حسین(ع) تا میدان امام علی، عرضه انواع موتور برقی با پایه داخلی از دیگر اقدامات در حوزه حمل ونقل عمومی شهر است.

بفرمایید موتور برقی!

زندآور با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان اقدامات دیگری در زمینه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای حمل ونقل عمومی انجام داده است، گفت: برای ایمن‌سازی مسیر تردد دوچرخه‌سواران و استفاده هر چه بیشتر از موتورسیکلت‌های برقی نیز تلاش‌های زیادی انجام شده است.

وی اظهارکرد: پس از اجرای موفق طرح «بفرمایید دوچرخه»، طرح «بفرمایید مترو» و «بفرمایید موتور برقی» با ارایه تسهیلات ویژه به شهروندان در شهر اصفهان اجرا می شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان با  اشاره به دغدغه‌های رانندگان تاکسی، ادامه داد: با توجه به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، باید راهکارهایی در این راستا تنظیم می‌شد، از این رو شیوه نامه‌ای در جلسه علنی هفته گذشته شورای شهر تصویب شد مبنی بر اینکه از این پس هر کسی بخواهد از طریق فضای مجازی در راستای تاکسیرانی فعالیت کند، باید از مسیر سازمان تاکسیرانی و پیروی از شیوه نامه تصویب شده، حرکت کند.

کد خبر 361907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.