مسئولان مانند رییس جمهوری کرواسی عمل کنند

نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: اگر مسئولان نمی توانند در شرایط سخت اقتصادی کار قابل توجهی برای مردم انجام دهند، حداقل ۳۰ الی ۵۰ درصد حقوق خود را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، محمدرضا صباغیان بافقی در نطق میان دستور خود خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود در شرایط سخت اقتصادی اگر نمی توانیم برای مردم کار قابل توجهی انجام دهیم، حداقل همانند رییس جمهور کرواسی و برخی رؤسای جمهور آمریکای لاتین، مسئولان ما نیز ۳۰ الی ۵۰ درصد حقوق خود را کاهش دهند؛ نمایندگان باید به این کمپین بپیوندند و اینجانب نیز ۵۰ درصد حقوقم را تا زمان بهبود شرایط نخواهم گرفت.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های کارشناسی فقط در دو منطقه مرفه نشین تهران ۱۴۷ هزار نفر بدون آن که شغل داشته باشند پول های کلان خود را به بانک‌ها سپرده و با سود ربای آن زندگی می کنند. تعجب می کنم چرا مراجع عظام در این خصوص تذکر نمی دهند.

این نماینده مجلس افزود: همچنین برخی از سیاسیون و مدیران آلوده به رشوه شده‌اند و این امر بستر هر نوع سودجویی و اختلاس را فراهم می کند. حضرت علی (ع) در این رابطه می فرمایند در زمان مسئولیت هدیه نپذیرید.

نباید دستگاه جدیدی در کنار شورای نگهبان ظهور کند

صباغیان بافقی با اشاره به اینکه در چین مجازات اعدام و در کشورهای غربی عزل افراد، کوچکترین مجازات برای مسئولان رشوه خوار است، اما در کشورمان چطور رفتار می شود، گفت: برای اصلاح کشور باید مجلس شورای اسلامی وارد عرصه شود، زیرا قوه مقننه در راس امور است و ابزار لازم را در دست دارد، اما متاسفانه به جای پرداختن به مسائل اساسی، به موضوعات حاشیه ای و منطقه ای پرداخته می شود و به همین دلیل امروزه قوه مقننه آرام آرام از صحنه تصمیم سازی و تصمیم گیری کنار گذاشته می شود.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروزه توجه نمی شود که تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی نمادی برای به حاشیه راندن مجلس شورای اسلامی است؛ وقتی مجلس نتواند از ابزارهای قانونی برای رفع مشکلات قانونی استفاده کند، برایش تصمیم می گیرند و این مهم موضوعی است که در دو سال قبل نسبت به آن هشدار دادم.

وی ادامه داد: تضعیف هر نهادی در جمهوری اسلامی به صلاح نیست؛ متاسفانه در این خصوص مجلس هر روز در نقشی که بر عهده دارد ضعیف تر می شود؛ لذا نمایندگان باید تلاش کنند این امانت را به درستی به آیندگان تحویل دهند.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تشکیل هیات نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام امری لازم است و این هیات باید به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک و مشورت دهد، اما نباید دستگاه جدیدی در کنار شورای نگهبان ظهور کند.

کد خبر 361857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.