شهرداری تهران با چالش‌های جدی در حوزه مالی مواجه است

سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، گفت: در حوزه عوارض محلی که پایدار هستند بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داریم و شهرداری تهران با چالش‌های جدی در حوزه مالی مواجه است.

به گزارش ایمنا، زریر نگین تاجی در نخستین اجلاس فصلی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهران با اشاره به مدل‌های سرمایه‌گذاری در دنیای کنونی، اظهار کرد: شهرداری تهران با چالش‌های جدی در حوزه مالی مواجه است که این رخداد نیاز به سرمایه‌گذاری را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه به ساختار بودجه‌ای شهرداری نشان می‌دهد این سازه مالی و اقتصادی در دهه‌های گذشته درست ایجاد نشده است، گفت: شهرداری تهران در زمینه مالی و اقتصادی تفاوت زیادی با شهرداری‌های موفق دنیا دارد. در حوزه عوارض محلی که پایدار هستند بین ۹۰۰ تا هزار میلیارد تومان درآمد داریم که اگر ۱۰۰ درصد این رقم هم محقق شود فقط هزینه‌های یک ماه شهرداری را پاسخ می‌دهد.

سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: در حوزه جذب سرمایه‌گذاری اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی‌شده است که برای نخستین بار در سال‌های اخیر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه جذب‌شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته درآمد شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان هم نرسید، گفت: ۱۰ درصد درآمدهای شهرداری باید از پروژه‌های مشارکتی به دست بیاید که تا به امروز این رقم نزدیک به صفر بوده است.

سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تأکید کرد: از طریق لایحه درآمدهای پایدار و لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده سعی خواهیم کرد سهم شهرداری از دولت را افزایش دهیم.

نگین تاجی با بیان اینکه امورات شهرداری از طریق عوارض و سهمی که دولت پرداخت می‌کند نمی‌گذرد، توضیح داد: شهرداری خوشبختانه ناچار است به سراغ سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی روی بیاورد، البته شهرداری تهران با تمایل و علاقه‌مندی از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند.

منبع: مهر

کد خبر 361788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.