گام های پالایشگاه اصفهان برای خودکفایی در تأمین قطعات

تا پایان هشت ماه سال جاری و با همکاری متخصصان داخلی، در شرکت پالایش نفت اصفهان تعداد 248 قطعه با تیراژ 88.007 عدد و با صرفه‌جویی حدود 127 میلیارد ریال تولید شد.

به گزارش ایمنا، رئیس پشتیبانی ساخت داخل این شرکت با بیان اینکه تیراژ اقلام ساخته‌شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 40 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در این مدت موفق به ساخت تعداد زیادی از انواع قطعات یدکی دستگاه‌های پالایشی شده‌ایم که این نشان از تخصص و همت صنعتگران ایرانی توانمند و پرتلاش دارد.

 سعید احترامیان تصریح کرد: در این هشت‌ماهه ساخت قطعات یدکی با استفاده از توانمندی‌های سازندگان داخل کشور بالغ‌بر 18 میلیارد ریال، هزینه داشته و این در حالی است که اگر می‌خواستیم نیاز خود را از خارج کشور تأمین کنیم، می‌بایست بیش از 145 میلیارد ریال در نظر می‌گرفتیم.

 وی افزود: این واحد از سال 1380 شروع به کار کرده که در زمینه تأمین قطعات دستگاه‌های پالایشی و به‌ویژه ماشین‌آلات دوّار از قبیل توربین، پمپ، کمپرسور، چرخ‌دنده و... تاکنون فعالیت نموده است.

 احترامیان همچنین اعلام نمود: تمرکز و اولویت واحد پشتیبانی ساخت داخل شرکت، با تکیه‌بر توانمندی صنعتگران و متخصصان اصفهان بوده و حدود 70% قطعات از این طریق تولید و در فرآیند عملیاتی قرارگرفته است.

 رئیس پشتیبانی ساخت داخل با بیان اینکه در حال حاضر با بیش از 450 شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم، گفت: تاکنون با این روش ساخت قطعات بسیار مهم و ارزشمندی انجام‌گرفته به‌طوری‌که با نمونه‌های خارجی قابل‌رقابت است. به بیانی دیگر باوجود تحریم‌های ظالمانه و جهت‌دار صورت گرفته علیه کشور عزیزمان ایران، شرایط مطلوبی فراهم آمده تا ما بیش از گذشته بر توانمندی‌های متخصصان و سازندگان داخلی تکیه کنیم و بسیج تمامی امکانات و تخصص و تجارب در کیفیت و ارتقا فعالیت‌ها سبب گردید تا ساخت قطعات خاص مذکور برای اولین بار برای پالایشگاه اصفهان انجام گردد و اکنون با قاطعیت می‌توان گفت تحریم دشمن تبدیل به فرصت در جهت خودکفائی و قطع وابستگی در کلیه امور و پیشرفت شده است.

کد خبر 361772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.