هدف آمریکا از تحریم صنعت خودرو سازی ایجاد نارضایتی در مردم است

معاون اول رییس جمهور گفت: امروز با وضع تحریم‌ها علیه صنعت مهم خودروسازی کشور، شرایط این صنعت، غیرعادی است و نباید اجازه دهیم کارخانه‌های خودروسازی و واحدهای قطعه‌سازی کشور با مشکل روبرو شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) با اشاره به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری آمریکا برای تحریم بخش‌های مهم و اثرگذار در اقتصاد کشور که نسبت به آنها حساسیت اجتماعی بالایی وجود دارد، تأکید کرد: یکی از مهمترین صنایعی که مورد تحریم آمریکایی‌ها قرارگرفته، صنعت خودروسازی کشور است.

وی با اشاره به اهمیت صنعت خودروسازی در اشتغال‌زایی، افزود: صنعت خودروسازی کشور با همه نقدها و گله‌هایی که در جامعه نسبت به آن وجود دارد، صنعتی است که زنجیره گسترده‌ای از واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ به‌ویژه واحدهای قطعه‌سازی در سراسر کشور به آن وابسته هستند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه چند صد هزار نفر در صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن اشتغال دارند، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم دولت در شرایط خطیر کنونی حمایت از واحدهای تولیدی در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا است چراکه این تحریم‌ها با هدف ایجاد نارضایتی از طریق گسترش بیکاری و مانع‌تراشی بر سر تولید کالاهای موردنیاز مردم،‌ انجام می‌شود.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه امروز شرایط صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور، شرایطی عادی نیست، اظهار داشت: درگذشته هدف‌گذاری صنعت خودرو مبتنی بر همکاری و تولید مشترک با خودروسازان برتر بین‌المللی بود، اما امروز با وضع تحریم‌ها علیه صنعت مهم خودروسازی کشور، شرایط این صنعت، شرایطی غیرعادی است و نباید اجازه دهیم کارخانه‌های خودروسازی و واحدهای قطعه‌سازی کشور با مشکل روبرو شوند.

جهانگیری با اشاره به رفتارهای دوگانه رسانه‌های بیگانه با موضوعات اجتماعی در سطح جهان، افزود: متأسفانه امروز رسانه‌های بیگانه با بزرگنمایی برخی اعتراضات در واحدهای تولیدی کشور قصد التهاب آفرینی در جامعه را دارند این در حالی است که به‌سادگی از کنار اعتراضات اجتماعی در سایر کشورها نظیر آنچه در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی شاهد هستیم، عبور کرده و از پوشش خبری این حوادث خودداری می‌کنند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت و توانمندی داخلی برای ساخت قطعات خودرو که از خارج وارد می‌شوند، تأکید کرد و گفت: خودروسازان باید با کمک دانشگاه‌ها و بخش خصوصی قطعات موردنیاز این صنعت را در داخل تولید کنند و مصرف ارز خارجی را کاهش دهند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با یادآوری مسائل و مشکلات پیش روی خودروسازان کشور نظیر کمبود ارز، مشکل تأمین برخی قطعات و سرمایه در گردش، بر ضرورت تلاش جدی برای حل مسائل و مشکلات صنعت خودرو کشور تأکید و خاطرنشان کرد: لازم است وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و نظام بانکی کشور حمایت‌های لازم را برای رفع مشکلات و موانع پیش روی صنعت خودرو انجام دهند.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: خودروسازان ضمن دفاع مستدل و قاطع از برنامه‌ها و عملکرد خود، به انتقادها و درخواست‌های مردم برای ارتقای سطح کیفیت خودروها و جلب رضایت جامعه و اقناع افکار عمومی توجه کنند تا بتوانند از مشارکت و همراهی مردم در پیشبرد برنامه‌های آینده‌شان بهره‌مند شوند.

جهانگیری با اشاره به انتقاداتی که برخی مدیران از دخالت‌های که توسط نهادهای نظارتی در فرایند تصمیم‌گیری مسائل اجرایی کشور صورت می‌پذیرد، تأکید کرد: با توجه به شرایط سخت تحریم ضرورت همراهی و همکاری نهادهای نظارتی و اجرایی برای حل مسائل و مشکلات کشور بیش‌ازپیش احساس می‌شود، زیرا امروز هر اختلالی که در روند مدیریت اجرایی کشور ایجاد شود در مسیر خواست دشمن و به ضرر منافع و مصالح ملی است.

وی افزود: دبیرخانه موظف است بر نحوه اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی توسط دستگاه‌های اجرایی نظارت کند و به‌طور مستمر میزان پیشرفت طرح‌ها و نیز چگونگی اجرای مصوبات ستاد را ارزیابی و به ستاد گزارش نماید.

کد خبر 361761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.