خودروها عامل ۷۰ درصد آلودگی هوای کرج

رئیس شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که ۷۰ درصد آلودگی هوای این کلان‌شهر مربوط به تردد خودروها است.

عباس زارع در سومین همایش حمل‌ونقل شهری، اظهار کرد: حمل‌ونقل و ترافیک شهری حوزه مهمی است که چالش‌های متعددی برای جامعه امروز شهرنشین به همراه دارد.

وی افزود: یکی از اولویت‌هایی که باید به آن اهمیت داد و برای آن سرمایه‌گذاری در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزاری کرد، چالش هدر دادن منابع انرژی است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: چالش دیگر حوزه حمل‌ونقل عدم ساماندهی بخش آلودگی هوا و محیط‌زیست است که می‌بایست با سرمایه‌گذاری در این بخش و بهبود مدیریت بتوان این مشکل جدی که با سلامت جامعه ارتباط نزدیک دارد را کاهش داد.

زارع اتلاف وقت شهروندان در ترافیک را از دیگر مشکلات مرتبط با حمل‌ونقل شهری دانست و گفت: ترافیک و حجم بالای خودروها سبب می‌شود تا ساعت‌های زیادی از وقت مردم تلف شود.

وی با اشاره به اینکه می‌بایست، دولت، مدیریت شهری و سایر ارگان‌های ذی‌ربط توجه ویژه به رفع مشکلات ترافیک داشته باشند، اظهار کرد: ما نیازمند دانش نوآوری و بهبود در صنعت خودرو هستیم. شورای شهر کرج هم توجه ویژه‌ای به این بخش دارد و اعتباراتی برای این بخش اختصاص داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: هرچند میزان رشد مطلوب نبوده و راهی که طی شده اشتباه بوده اما در شورای پنجم به‌صورت ویژه به این موضوع پرداخته‌شده است. در حوزه اتوبوس‌رانی و حمل‌ونقل عمومی مشکل زیادی داریم و این نشان‌دهنده آن است که در حد کمترین‌ها برای شهروندان امکانات و زیرساخت‌های ترافیکی را تأمین نکرده‌ایم.

زارع اضافه کرد: خرید اتوبوس در دستور کار مدیریت شهری قرارگرفته و به‌زودی تعداد قابل‌توجهی اتوبوس نو خریداری و وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری کرج خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مشکلات در بخش تاکسیرانی کرج، گفت: تجمع تاکسی‌های خطی در خیابان‌های چالوس و میدان دانشگاه حصارک مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است.

زارع اظهار کرد: این نوع نظام مدیریت حاکم بر حمل‌ونقل عمومی به‌جا و شایسته کرج نیست وی می‌بایست در حوزه تاکسی و تاکسیرانی به شغل و شغل آفرینی نگاه کنیم تا اینکه به عبور و مرور مردم نگاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در چند سال آینده بتوانیم ناوگان ریلی داشته باشیم و با مشارکت شهروندان در این صنعت شاهد روند روبه رشد و بهبود حمل‌ونقل عمومی باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 361755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.