پیشرفت ۸۵ درصدی پیاده روسازی خیابان جی غربی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: عملیات احداث پیاده‌روسازی خیابان جی غربی حدفاصل سه راهی همدانیان تا چهار راه اریسون تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بازگشت و رویکرد مجدد به سرزندگی فضاهای شهری خصوصاً در مراکز شهری ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ شهرها به دلیل ارتقاء کیفیت زیست محیطی در جهت کاهش سوخت فسیلی، بهبود سلامت جسمی و روانی، افزایش روابط متقابل اجتماعی میان شهروندان، بهبود کیفیت زندگی اجتماعی و فرهنگی و کمک به انسانی‌کردن محیط‌های شهری و ... به حرکت عابر پیاده وابسته هستند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: به همین جهت مسئولان شهری با توجه به جدی‌بودن مقوله پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی فضاهای شهری درصدد تحقق این مسئله از طریق ایجاد این فضاها از جمله خیابان‌ها و پیاده روها که تأثیر عمده و نقش برجسته‌ای در زندگی شهروندان دارد، برآمدند.

وی با بیان اینکه پیاده و پیاده‌روها به عنوان دو عنصر پویایی و پایایی در فضاهای شهری جزء لاینفک زندگی شهری به شمار می‌رود و به عنوان یک فعالیت مفرح و لذت بخش، سهم قالب توجهی از اوقات شهروندان در شهرهای مختلف را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: توجه به این موضوع یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها بوده و توجه بیش از حد به نیازهای حرکت سواره و غفلت از حفظ و ساماندهی فضای پیاده و پیاده رو از عمده نقایص شهرسازی است که سبب کاهش کیفیت محیط شهری و افول ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی و بصری در فضاهای شهری می‌شود.

قاسمی ادامه داد: در این راستا شهرداری منطقه ۱۵ در جهت بهسازی و استانداردسازی پیاده‌روها و حفظ امنیت و آرامش شهروندان اقدام به عملیات پیاده روسازی خیابان جی غربی حدفاصل سه راهی همدانیان تا چهار راه اریسون به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال کرده که هم اکنون به پیشرف فیزیکی ۸۵ درصدی رسیده است.

وی گفت: درصدد هستیم تا این پروژه را ظرف یک ماه آینده تکمیل و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

کد خبر 361721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.