استانداردسازی آموزش در فرهنگسراهای اصفهان در دستور کار است

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: استانداردسازی آموزش‌ در فرهنگسراهای اصفهان در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس آموزش‌های فنی و حرفه ای مطابق استاندارها در ساعت مشخص آموزش داده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای با عنوان" طعم مهارت" اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ آذرماه با هدف معرفی فرهنگ غنی ایرانی، اشتغالزایی بانوان هنرمند، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه مشاغل خانگی، خلاقیت، ایده پردازی، نوآوریو ایجاد اشتغال پایدار دایر است.

وی بیان اینکه با  ارایه آموزش‌های مهارتی می‌توان حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه را پر کرد، افزود: نمایشگاه "طعم مهارت" با ارایه آموزش های مهارتی بهترین راهکار برای پر کردن این حلقه مفقوده است تا بتوان این اهداف را در جامعه گسترش داد.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: اشتغال‌زایی بانوان از اهداف دیگر این برنامه است؛ هنگامی که بخواهیم به سمت یک شهر توسعه یافته پیش رویم، چاره‌ای نیست که از حداکثر ظرفیت سرمایه انسانی استفاده شود و این منابع انسانی می‌تواند توان و قدرت اجرایی در بخش اشتغال زایی و ایجاد اشتغال پایدار را برای شهر و جامعه به همراه داشته باشد. بانوان هنرمندی که با دستان توانمند خودشان مشاغل خانگی را انجام می‌دهند و فعالیت آنها در این زمینه موجب نجات خانواده هایشان می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اصفهان شهر جهانی صنایع دستی شناخته شده و ۱۹۶ رسته هنری دراصفهان در حال فعالیت هستند، افزود: با این فعالیت‌ها در واقع اصفهان توانسته خود را به ثبت جهانی یونسکو برساند و شاید بتوان گفت بیشترین ظرفیت در اختیار هنرمندان این استان به ویژه زنان است که عقل سلیم حکم می‌کند که از این ظرفیت و پتانسیل به نحو احسن استفاده شود.

روشن با اشاره به اینکه در جامعه با معضل بیکاری و عدم مهارت دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی روبه رو هستیم، اظهار کرد: متاسفانه این گروه از افراد تحصیل کرده زمان و هزینه‌های زیادی برای تحصیل گذاشتند و امروزه از ورود به بازار کار ناتوان هستند و این اتفاق همان حلقه مفقوده مهارتی است که در جامعه مشاهده می شود.

وی اضافه کرد: بایستی توجه ویژه‌ای به این آموزش‌های مهارتی شود و سیاست‌گذاران در تصمیم گیری‌های خود به این نقش مهم مهارتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان ادامه داد: در کنار آموزش‌های مهارتی توجه به فرهنگ‌سازی و فرهنگ کار حایز اهمیت است و همه این موارد باعث شد که سال قبل مصوبه ای را در شورای شهر در زمینه ستاد توسعه کسب و کار کارآفرینی داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیرو این مصوبه ستاد کارآفرینی در مدیریت شهری تشکیل و مصوب شد که ۱۰۰ هزار نفر کارآفرین آموزش و تعلیم داده شوند وبا تمام ارگان های متولی در انجام این فعالیت ارتباط برقرار شود.

روشن  با تاکید به اینکه به منظور توسعه کسب و فرهنگ کار در جامعه و ایجاد کارآفرنی باید این هم افزایی بین ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف انجام شود، افزود: یکی از این نهادها سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بود که این ارتباط خوبی را با سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی و خانه جوان برقرار کرد.

وی اضافه کرد: نتیجه این تعاملات و همکاری‌ها برگزاری نمایشگاهی در حوزه آموزش‌های مهارتی است که در این مجموعه مراکز تخصصی فنی و حرفه ای مثل مرکز تخصصی فناوری‌های نوین و مرکز تخصصی نساجی و مراکز خواهران دهنو، زینبیه و خوراسگان به آموزش های مهارتی، اشتغال زایی و مشاغل خانگی می پردازند و دستاوردهای خود را در این نمایشگاه به عرضه می گذارند.

روشن با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد و مشارکت آنها در برنامه ها یکی از مباحثی که در شورای شهر به آن تاکید شده  است، گفت: در این زمینه اداره کل فنی و حرفه‌ای آموزشگاه‌های آزاد که تحت نظر سازمان آموزش فنی وحرفه ای هستند مشارکت خوبی را در این بخش داشتند. در واقع بایستی ادارات و ارگان‌های دولتی به سمت نظارت پیش روند و بیشتر کارها به بخش خصوصی  واگذار شود؛ در این صورت کارها نتیجه بخش تر خواهد بود و اهداف اشتغال زایی بهتر دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال استانداردسازی آموزش‌ در فرهنگسراهای اصفهان در دستور کار قرار گرفت؛  آموزش‌های فنی و حرفه ای مطابق استاندارها در ساعت مشخص آموزش داده می شوند و این آموزش‌ها دارای کد بین‌المللی در جهان هستند که مدارک فنی و حرفه‌ای با ارایه این کد قابل قبول است.

کد خبر 361704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.