به سمت نوسازی اتوبوس‌ها می‌رویم نه بازسازی

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی کرمان و حومه گفت: نوسازی اتوبوس‌های درون‌شهری کرمان را در دستور کار قرار داده‌ایم اما با توجه به کمبود اعتبارات لازم برای عملیاتی شدن ایین موضوع، این کار کمی با تعویق انجام می‌شود.

عبدالهادی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برنامه این شرکت در راستای نوسازی دستگاه‌های اتوبوس شهری، اظهار کرد: به واسطه کمبود منابع و اعتبارات کافی، نوسازی اتوبوس‌ها یه تعویق افتاده است.

وی با اشاره به بازسازی چندین دستگاه اتوبوس‌ شهری، ادامه داد: در حال حاضر به دنبال بازسازی ۲۰ تا ۳۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری مدل بالایی هستیم که به دلیل نقایص فنی متعدد از چرخه ناوگان خارج شده بودند. پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا سال آینده ادامه داشته باشد.

دیدگاه ما نوسازی است نه بازسازی

طاهری با بیان اینکه به دلیل کمبود اعتبارات لازم، تاکنون اتوبوس جدیدی به ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمان اضافه نشده است، تصریح کرد: دیدگاه ما بیشتر به سمت نوسازی اتوبوس‌ها است تا بازسازی؛ به دنبال جذب منابع مالی و اعتبار برای خرید اتوبوس‌های جدید و ورود به ناوگان اتوبوسرانی شهر هستیم.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی کرمان و حومه با اشاره به نرخ کرایه اتوبوس‌ها، اضافه کرد: از حدود سه ماه گذشته که نرخ کرایه اتوبوس‌های درون‌شهری ۲۰ درصد افزایش داشته و به قیمت ۴۵۰ تومان رسیده است، تاکنون ثابت مانده و تا پایان سال نیز افزایشی در نرخ کرایه اتوبوس‌ها نخواهیم داشت.

وی در مورد تأمین هزینه نگهداری اتوبوس‌های شهری، گفت: طبق قانون باید یک سوم هزینه‌ها را دولت، یک سوم را شهرداری و یک سوم را هم از طریق دریافت بلیط از شهروندان تأمین کنیم اما در حال حاضر تقریبا دو سوم هزینه‌ها را سازمان اتوبوسرانی و یک سوم نیز از کرایه‌ای که از شهروندان دریافت می‌شود، تأمین می‌شود و دولت هیچ مبلغی را پرداخت نمی‌کند.  

وی در خصوص برنامه این سازمان جهت ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی درون‌شهری، گفت: سعی کرده‌ایم در حد امکان ظاهر اتوبوس‌ها را مرتب کرده و امکانات خوبی را برای استفاده شهروندان در اتوبوس‌ها فراهم آوریم؛ همچنین زیباسازی شکل ظاهری، خط‌کشی خطوط عابرین پیاده و در مجموع نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس را به صورت ماهانه در دستور کار قرار داده‌ایم.

اضافه شدن دو دستگاه اتوبوس ویژه معلولان تا پایان امسال

طاهری در پاسخ به این سوال که آیا در شهر کرمان اتوبوس‌های مخصوص افراد معلول و جانباز فعالیت دارند یا خیر، اظهار کرد: با توجه به اینکه کرمان شهر پرجمعیتی نیست، در حال حاضر یک دستگاه مخصوص افراد معلول و جانباز در خطوطی که به سمت مراکز مورد استفاده این افراد منتهی می‌شود، تردد دارد اما درنظر داریم تا پایان امسال یکی، دو دستگاه دیگر نیز اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی کرمان و حومه در پاسخ به این سوال که آیا اتوبوس‌های شهری مجهز به سیستم اینترنت رایگان جهت استفاده شهروندان است، خاطرنشان کرد: در حال پیگیری این موضوع هستیم تا بتوانیم با راه‌اندازی این سرویس در اتوبوس‌ها، شهروندان را به استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس برای سفرهای درون‌شهری خود تشویق کنیم و برای این منظور نیز با شرکتی که این سرویس را می‌تواند در اختیارمان قرار ‌دهد وارد مذاکره شده‌ایم.

کد خبر 361701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.