صدور ۱۴۶ جلد سند روستایی در شهرضا

شهرضا – رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرضا گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۶ جلد سند مالکیت روستایی در شهرستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، امرالله پژومان امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، از واگذاری ۹ پلاک با کاربری مسکونی به مساحت دو هزار و ۳۵ مترمربع به روستاییان این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در قالب طرح‌های حمایتی از ساخت و عرضه مسکن در روستاها با اولویت حمایت از متقاضیان روستایی واجد صلاحیت فاقد مالکیت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها انجام شده است.

وی با اشاره به صدور ۱۴۶ جلد سند مالکیت اراضی روستایی و ۱۷ جلد سند مالکیت اراضی شهری این شهرستان در سال جاری، خاطرنشان کرد: آرا صدور ۲۸۰ پرونده مالکیت نیز صادر شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرضا با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای احداث ۳۱ واحد مسکونی در محله سروستان، عنوان کرد: تاکنون ۱۰ باب از این واحدها که از محل منابع متقاضیان مسکن شهرستان و اعتبارات شاخه مسکن شهری ساخته می‌شود به متقاضیان تحویل داده شده است.

پژومان از پرداخت تسهیلات بلاعوض و تعمیرات مسکن روستایی در این شهرستان خبر داد و افزود: تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی بهسازی مسکن روستایی از محل اعتبارت ماده ۱۸۰ در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد که تاکنون ۲۶ متقاضی دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل طرف قرارداد معرفی شدند و از این تعداد ۱۱ نفر در مرحله انعقاد قرارداد، تعداد ۱۰ نفر مرحله اول، پنج نفر در مرحله دوم و دو نفر مرحله سوم مراحل تکمیل پرونده، تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به واگذاری قطعه زمینی به مساحت چهار هزار و ۱۳۵ متر برای احداث پارک محلی و فضای سبز در روستای اسفرجان، یادآور شد: منابع ریالی تسهیلات مسکن روستایی به ازای هر واحد مسکونی، ۲۵۰ میلیون ریال تأمین شده ولی نبود ثبات در قیمت مصالح، فشار اقتصادی بیشتری را به متقاضیان وارد می‌کند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرضا از برنامه‌ریزی انجام شده برای زیرسازی و آسفالت ۵۴ هزار و ۶۰۰ متر از معابر روستایی این شهرستان از محل اعتبارات استانی خبر داد و یادآور شد: امسال با مشارکت انجمن خیران مسکن‌ساز شهرضا در قالب حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره)، احداث ۱۰ واحد مسکونی کلنگ‌زنی و پروانه ساختمانی ۲۰ واحد اخذ شده است.

پژومان اضافه کرد: طرح هادی روستاهای هوک و محمدیه که فاقد دهیاری بودند، در قالب زیرسازی ۱۹ هزار و۵۰۰  متر و جدول‌گذاری هزار و ۳۵۰ مترمربع از معابر با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال از منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در روستاها، انجام شد.

وی با اشاره به اجرای طرح محصور کردن مدرسه امام علی (ع) روستای هوک با استفاده از دیوار بتنی پیش‌ساخته، تصریح کرد: این طرح با اعتبار ۴۳۰ میلیون ریال انجام شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرضا با اشاره به اجرای طرح هادی در سایر روستاهای این شهرستان، اظهار کرد: جدول‌کاری سنگی ۵۷۰ متر از معابر روستاهای اسفه و کهرویه و بوان، زیرسازی ۱۱هزار متر مربع از معابر روستاهای امامزاده علی‌اکبر(ع) و قصرچم، جدول کاری بتنی دو هزار و ۲۰۰ متر از روستاهای امامزاده علی اکبر(ع) و سولار و ۱۲ هزار و ۷۴۰  متر مربع از معابر روستاهای اسفه و مهیار و قصرچم از محل اعتبارات سال گذشته تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و منابع ملی روستایی، انجام شده است.

پژومان با بیان اینکه همه روستاهای بخش مرکزی این شهرستان دارای طرح هادی مصوب هستند، تأکید کرد: کمبود اعتبار اجرای طرح هادی روستایی بویژه باتوجه به ضرورت آزادسازی معابر و رفع موانع موجود، روند اجرای آن را طولانی‌تر می‌کند.

کد خبر 361698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.