تکبر برخی از وزیران مانع به نتیجه رسیدن استعفا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مهمترین مانعی که در مقابل به نتیجه رسیدن استعفا و خواسته‌های نمایندگان استان اصفهان قرار دارد، تکبر برخی از وزیران است که نمی خواهند به خواسته‌های مردم تمکین کنند؛ در صورتی که ما خواستار دولتی متواضع هستیم.

حیدر علی عابدی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون چشم انداز استعفای نمایندگان استان اظهار کرد: با توجه به اینکه نزدیک ۱۰ روز از تسلیم استعفا نامه نمایندگان استان اصفهان به مجلس شورای اسلامی گذشته است، طبق مقرارت موضوع استعفا می‌بایست در نخستین جلسه علنی مجلس  مطرح و در صورت عدم حضور افراد مستعفی در جلسه غیابا برای آن رای گیری شود. 

وی افزود: متأسفانه در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با وجود حضور نیافتن نمایندگان استان این قانون رعایت نشد و استعفای نمایندگان استان مطرح نگردید، اما بنا بر آن شد که امروز صبح هیأت رییسه مجلس با نمایندگان مستعفی استان جلسه‌ای برای ارایه راهکار مناسب جهت اجابت خواسته‌های نمایندگان استان برگزار کند.

حال نوبت دولت است

نماینده مردم اصفهان افزود: دیدار روز گذشته نمایندگان استان با نماینده ولایت فقیه  نیز با هدف از بین بردن جهت‌گیری های سیاسی این اقدام و در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی برگزار شد؛ زیرا تقویت استان اصفهان که یکی از اصلی‌ترین پایه‌های کشور است، می‌تواند در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی موثر واقع شود. پس بنابراین نباید اجازه دهیم این پایه اصلی نظام تضعیف شود. این اقدام زنگ خطری بود برای مسئولان تا مشکلات اصفهان را دریابند.

عابدی ادامه داد: نمایندگان استان کم توجهی دولت نسبت به مشکلات زاینده رود را به گوش  مقامات ارشد کشوری رساندند که این اقدام در نوع خود رساترین نوع عدالت خواهی است و اکنون نوبت دولت است که مداخله کند و با تشکیل ستاد احیای زایند رود، وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی را محقق سازند.

برخی نمایندگان سایر استان‌ها تبلیغات منفی راه انداخته اند

وی در رابطه با جهت‌گیری نمایندگان سایر استانها نسبت به استعفای نمایندگان اصفهان گفت: نمایندگان دیگر شهرها برداشت‌های مختلفی نسبت به این اقدام داشته‌اند، اما برخی با بی‌توجهی به خواسته نمایندگان اصفهان که به غیر از اجرای عدالت در توزیع آب و اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای عالی آب خواسته دیگری ندارند، تبلیغات منفی در جهت محکوم کردن این اقدام انجام داده‌اند.

وی افزود: با این وجود، درخواست‌های نمایندگان اصفهان حرف تازه‌ای نیست؛ چرا که تنها از دولت آقای دکتر روحانی خواستار اجرای تنها وعده انتخاباتی خود به مردم اصفهان هستند.

شرایط کشور اجازه طرح استعفا در صحن علنی را نمی دهد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مهمترین مانعی که در مقابل به نتیجه رسیدن استعفا و خواسته‌های نمایندگان استان قرار دارد، تکبر برخی از وزیران است که نمی‌خواهند به خواسته های مردم تمکین کنند؛ در صورتی که ما خواستار دولتی متواضع هستیم.

وی افزود: حتی بعضی از وزرا با ساختار این دولت سازگار نیستند و از دستور خود شخص رییس جمهور هم سرپیچی می‌کنند، نکته دیگر شرایط کشور است که امکان مطرح کردن استعفا را در صحن علنی نمی دهد، اما تلاش نمایندگان استان بر این است که خواسته‌ها و مشکلات مردم اصفهان را به گوش مسئولان برسانند.

کد خبر 361658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.