با توقف واردات خودرو درآمد گمرک محقق نمی شود

رئیس کل گمرک ایران گفت: برای امسال تکلیف سنگینی برعهده گمرک گذاشته شده است و درآمدها از ۲۳ هزار میلیارد تومان با افزایش ۶ هزار میلیارد تومانی به ۲۹ هزار میلیارد تومان رسید که بخشی از این افزایش مربوط به حقوق ورودی خودروها است، بنابراین با توقف واردات خودرو درآمدهای این بخش محقق نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، مهدی میراشرفی به دیگر ابعاد وضعیت درآمدهای گمرک پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر با کاهش ۱۵ درصدی واردات روبرو هستیم که این موضوع برای کل کشور خوب است که واردات را محدود کرده و باید به سمت داخلی سازی برویم اما کاهش واردات برای برخی واحدهای تولیدی و صنایع مشکلاتی را ایجاد کرده است، البته از طرفی صادرات با رشد همراه است.

رئیس کل گمرک خاطرنشان کرد: اگر سال آینده نیز واردات همین گونه باشد پیش بینی می شود که درآمد های مفروض در لایحه بودجه به طور کامل محقق نشود.

میراشرفی یادآور شد: همچنین ۱۳۳۹ قلم کالای مصرفی ممنوع شده از ماخذ بالایی برخوردار هستند که با احتساب آنها درآمدهای گمرک تعیین شده است. معتقدیم درآمد ۲۶ هزار میلیارد تومانی برای سال آینده باید تعدیل شود.  

وصولی ۸ ماهه گمرک چقدر است؟

رئیس کل گمرک با تقدیر از زحمات و تلاش های کارکنان گمرک در رابطه با میزان درآمدهای وصول شده در ۸ ماهه امسال بیان داشت: در این مدت حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان با ضمانت نامه ها وصولی وجود داشته و همچنین ۷ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده است. ۱۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل حقوق ورودی خودرو دریافت شد.

میراشرفی با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش درآمدهای گمرک از محل شفافیت واردات هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر تجارت خارجی با محدودیت و پیچیدگی‌هایی همراه است که عارضه آن غیرشفافیت بوده و فساد و تخلف را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: در شرایط تحریمی نمی‌توان اطلاعات خرید کالاهای وارداتی را از سیستم بانکی بین‌المللی دریافت کرد و از جایی که کالا در دسترس خودمان است اطلاعات را اخذ می‌کنیم. همچنین در کنار آن استفاده از تجهیزات و امکانات مانند ایکس ری و RFID می‌تواند به تسهیل در امور تجارت خارجی و شفافیت کمک کند.

کد خبر 361657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.