ظرف یک ماه آینده سامانه تردد شمار در شهر قم راه اندازی می شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در ۱۶۰ مقطع ثبت تخلف سرعت، عبور از چراغ‌قرمز، گردش‌به‌راست و عبور از خطوط ویژه اتوبوس توسط ۹۰ دوربین فعال نظارتی شهرداری ثبت می‌شود، سامانه‌های تردد شمار نیز در ظرف یک ماه آینده در شهر قم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا ، عباس ذاکریان ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: ۲۶ آذرماه یادآور فعالیت و اقدامات قشر زحمت‌کش حمل‌ونقل در کشور است.

وی افزود: مطالعات طرح جامع مسافر شهر قم یکی از مهم‌ترین اقداماتی بوده که از سال قبل آغاز و مشاور و پیمانکار و مدل‌های سفر در قم مشخص و بر مبنای آن افق ۱۵ ساله حمل‌ونقل در شهر قم نهایی و اجرایی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم با اشاره به ظرفیت‌های زائرپذیری قم گفت: نیاز به طرح جامع مسافر شهر قم توجه به حجم بالای به قم ضرورت ویژه‌ای دارد، خروجی مطالعات طرح جامع مسافر قم در ماه‌های آینده رسماً نهایی می‌شود.

ذاکریان تصریح کرد: مراحل پایانی طرح مطالعات حمل بار در حال انجام بوده که می‌تواند به یک سند بالادستی در زمینه حمل بار تبدیل شود، مطالعات ۶ تقاطع مهم شهر قم انجام‌شده تا به‌هم‌ریختگی‌های هندسی و ضوابط حمل‌ونقل و عبور و مرور شهروندان در آن اصلاح شود.

وی ادامه داد: شهر قم ازنظر خطوط راهنمایی و رانندگی به‌شدت ضعف دارد، زین بعد نباید هیچ خط‌کشی بدون ضوابط و اصول راهنمایی و رانندگی انجام بگیرد، تمام خط‌کشی‌های انجام‌شده باید دارای طرح، منطق و الگو باشند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم با اشاره به مسئله هوشمند سازی بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ دوربین فعال نظارتی در سطح شهر فعال بوده و به‌زودی ۱۱۰ دوربین نیز در شش ماه آینده فعال‌شده و تعداد دوربین‌های نظارتی شهرداری به ۲۰۰ دوربین افزایش پیدا می‌کند.

وی ابراز کرد: تهیه نقشه هوشمند قم برای مسیریابی حمل نقل عمومی و خصوصی یکی از محورهای فعالیت‌های شهرداری قم است، کاربری‌های مختلف سطح شهر ازجمله اموری بوده که در نقشه هوشمند شهر دیده‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی قم خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته ۱۵۰۰ تاکسی درون‌شهری نوسازی شده است، ۵ هزار و ۷۰۰ تاکسی در سطح شهر قم فعالیت می‌کند، میانگین عمر تاکسی‌های شهر قم ۵ سال است.

ذاکریان گفت: رشته کاردانی تاکسی‌رانی برای نخستین بار در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری راه‌اندازی شده و با سرفصل‌های مختلف از تاکسی‌داران شهر قم به جذب دانشجو اقدام خواهد کرد، نحوه اخلاق حرفه‌ای، آشنایی با زبان رایج و تکریم مسافر ازجمله مباحث و سرفصل‌های این رشته تحصیلی است.

وی ابراز کرد: حواله ۴ هزار حلقه لاستیک در بین تاکسی‌های شهر قم توزیع‌شده است، در بین اتوبوس‌های شهر قم نیز بیش از ۱۰۰۰ حلقه لاستیک باقیمت دولتی توزیع‌شده است، در حال حاضر لوازم جانبی تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی به‌شدت با افزایش قیمت روبه‌رو شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم با اشاره به مشکل سازمان اتوبوس‌رانی شهر تأکید کرد: از آخرین باری که دولت باقیمت یارانه‌ای  اتوبوس به شهرداری قم واگذار کرده بیش از ۱۰ سال گذشته است، دولت قبل اتوبوس‌های درون‌شهری را با یارانه بیش از ۸۲ درصدی به شهرداری‌ها واگذار می‌کرد.

کد خبر 361655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.