تشکیل کمیته نظارت بر انتصابات شهرداری کذب است

محسن هاشمی با اشاره به شایعه تشکیل کمیته ای به منظور نظارت بر انتصابات شهرداری در شورای شهر تهران، گفت: این خبر یک شایعه است و کمیته ای به این منظور تشکیل نشده است.

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه صد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به دستور جلساتی که مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: امروز افزایش زمان جلسات را داشتیم و پس از آن پانزده دقیقه هم صحن را تمدید کردیم و خوشبختانه توانستیم ۸۰ درصد از دستور جلسات را به مرحله مصوبه برسانیم.

وی ادامه داد: طرح یک فوریت انتشار اوراق سه هزار میلیارد تومانی برای شهرداری تهران، الزام شهرداری به بررسی نحوه استفاده از جوانان، سیاست های تدوین بودجه ۹۸ و استفاده از افراد خبره در شورای فنی دستور جلساتی بود که مطرح شد. همین طور حضور نمایندگانی در پرونده های کفالتی نظام وظیفه و تعیین بازرس در مجمع اتوبوس رانی از جمله دیگر مواردی بود که توانستیم امروز در صحن برسی کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که گفته می شود برای انتشار اوراق مشارکت وثیقه کافی وجود ندارد، توضیح داد: وثیقه به اندازه کافی وجود دارد، اما شهرداری تهران به سیستم بانکی بدهکار است و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است. واقعیت این است اگر ارگانی به یکی از بانک ها بدهکار باشد، این مسئله شامل همه موارد می شود. به همین دلیل باید مذاکراتی را با بانک ها انجام دهیم که به علت تعدد شهرداران این موضوع تا به امروز امکان پذیر نشده است.

هاشمی درباره پرداخت بدهی دولت به شهرداری تهران هم گفت: خوشبختانه این بدهی ها توسط بازرسی چک می شود که هر کدام به مرحله نهایی برسد، از طریق حسابرسی تهاتر صورت می گیرد. به عنوان مثال، دولت بدهی مالیاتی شهرداری را تهاتر کرده است و از همین محل بدهی ۷۰ میلیارد تومانی مترو نیز تهاتر شده است.

کد خبر 361639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.