۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
تنبل پرخاصیت!

کدوتنبل بر خلاف نام آن یکی از میوه‌های پرخاصیت است که برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها نظیر سرطان، امراض قلبی، ضعف بینایی، بی خوابی و ...موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کدو تنبل (کدو حلوایی)، یکی از میوه‌های فصل پاییز و زمستان است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد. جالب است بدانید که گوشت، پوست و حتی تخمه‌های این میوه نارنجی رنگ که پوست آن نیز ضخیم و گوشتی است، خواص زیادی دارند. از این میوه بیشتر برای تهیه سوپ، کیک و خوراکی‌های دیگر استفاده می شود. اما این میوه به ظاهر تنبل برای درمان چه بیماری‌هایی مفید است و خواص دیگر آن چیست؟

کدو تنبل از پیری پوست جلوگیری می‌کند

از آنجا که کدو طبیعتی سرد دارد، صفرا را تسکین می‌دهد، سینه را نرم و اخلاط و سرفه را آسان می‌کند. همچنین خوردن کدو باعث تقویت قوای جسمی و روحی بدن شده و بافت‌های بدن را محکم می‌کند. بررسی‌های صورت گرفته حاکی از این است که کدو حلوایی به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان، از پیری پوست نیز جلوگیری می‌کند. کارتنوئیدهای موجود در کدو تنبل نیز به جلوگیری از چروک شدن پوست کمک می‌کنند. همچنین به افرادی که دنبال خواب راحت بوده و یا دچار بی‌خوابی هستند، توصیه می‌شود از خوردن کدو غافل نشوند. از دیگر مزایای آن می‌توان به آسانتر کردن هضم غذا، فعال کردن سلول‌های مغز و تقویت حافظه اشاره کرد.

با مصرف کدو تنبل به جنگ سرطان بروید

کدو حلوایی مانند دیگر میوه‌های نارنجی رنگ نظیر سیب‌زمینی شیرین، هویج و کدو تنبل، دارای بتاکاروتن، نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد. همچنین "استرول‌های" گیاهی موجود در تخم کدو حلوایی سلاح قدرتمند دیگری برای مبارزه با  سلول‌های سرطانی است. تخمه کدو حلوایی سرشار از "فیتواسترول" است که کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف کدو حلوایی از ابتلا به بیمار یهای قلبی نیز پیشگیری می‌کند.

با مصرف کدو تنبل، خوش‌اندام شوید

کدو تنبل سرشار از ویتامین‌های گروه B مانند فولیت‌، نیاسین، ویتامین B6، تیامین و اسیدپانتوتنیک است. همچنین این میوه جادویی دارای املاح معدنی مانند مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر بوده و دانه‌های آن، بهترین منبع تأمین فیبر و اسیدهای چرب اشباع‌نشده هستند. در واقع هر فنجان کدو تنبل دارای سه گرم فیبر وتنها ۴۹ کالری انرژی است. از آنجا که مصرف کدو تنبل برای مدت طولانی‌ افراد را سیر نگه می‌دارد و فیبر زیادی دارد، برای افرادی که دوستدار تناسب اندام هستند، بسیار مناسب است.

با مصرف کدو تنبل، چشمان خود را تقویت کنید

کدو تنبل سرشار از ویتامین A, C و E بوده و منبع خوبی برای بتاکاروتن، آلفا کاروتن، کرپتوگزانتین، لوتئین و زئاگزانتین محسوب می‌شود.  جالب است بدانید که یک فنجان کدو حلوایی پخته و یا پوره‌ کدو حلوایی، بیش از دویست درصد نیاز روزانه بدن افراد به ویتامین A را تامین می‌کند. بنابراین به افرادی که به دنبال راهی برای تقویت بینایی خود هستند توصیه می‌شود مصرف این میوه جادویی را در رژیم غذایی خود قرار دهند تا چشمانی تیزبین داشته باشند.

تخم کدو تنبل، التهاب را از بین می‌برد

تخم کدو تنبل به ویژه پوست سبز رنگ آن ضد کرم است. همچنین تخم‌های کدو تنبل، تأثیر زیادی در کاهش التهاب مفاصل دارند، به گونه‌ای که اثر آن را با داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی و ایندومتاسین مقایسه می‌کنند.

کد خبر 361632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.