سرانه ورزشی تیران‌و کرون کمتر از یک متر مربع است

تیران-رئیس اداره ورزش‌و جوانان تیران و کرون گفت: سرانه ورزشی در این شهرستان کمتر از یک متر مربع است که نسبت به برنامه توسعه ششم فاصله زیادی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، مهدی مرادی در جلسه شورای ورزش شهرستان تیران و کرون با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی این شهرستان اظهارکرد: امسال 80 مدال استانی، 50 مدال کشوری و 6 مدال بین المللی توسط ورزشکاران تیران و کرون کسب شده اما زیر ساخت‌ها از جمله سرانه ورزشی در این منطقه کم است.

وی افزود: سرانه ورزشی در این شهرستان کمتر از یک متر مربع است که نسبت به برنامه توسعه ششم فاصله زیادی وجود دارد و جبران این فاصله نیازمند همکاری و مشارکت بخش خصوصی، خیرین، سازمان های اداری دارای ظرفیت ورزشی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران‌و کرون با بیان اینکه اعتبارات ورزشی در این شهرستان محدود و قابلیت اجرای پروژه‌های ورزشی وجود ندارد، تصریح‌کرد: با وجود جمعیت بالای روستایی در این شهرستان اما در روستاها امکانات ورزشی محدود است و برخی از روستاها فاقد کمترین امکانات هستند.

وی ادامه‌داد: نبود سالن ورزش‌های رزمی، کمبود امکانات ورزشی روستایی، نبود درآمد پایدار برای هییت‌های ورزشی و امکانات زیر ساختی از جمله مشکلات بخش ورزش این منطقه است که باید نسبت به آن سریع‌تر برنامه‌ریزی کرد تا با گستردگی جمعیت با کمبود بیش از پیش امکانات روبرو نشویم.

وی یادآورشد: عدم اعتبار پایدار برای هییت‌های ورزشی مانع از گستردگی فعالیت‌های ورزشی آن‌ها شده و دغدغه‌های اجتماعی را ایجاد کرده که اگر اعتبار پایداری برای این تشکل‌ها فراهم شود آنگاه علاوه بر گسترش فعالیت‌ها زمینه اعزام ورزشکاران بهتر فراهم می‌شود.

مرادی خاطرنشان‌کرد: زمین مورد نیاز برای هییت موتور سواری، اتومبیل سواری، پرواز، سوارکاری و زمین‌های بازی تامین نشده و این هییت‌های ورزشی به سختی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 361621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.