ضرورت اتحاد همه شوراهای کشور برای تعریف درآمدهای پایدار شهرداری‌ها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید همه اعضای شوراهای اسلامی کشور برای تعریف درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها با یکدیرگ متحد شده و این موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگارایمنا، اصغر برشان ظهر امروز  (یکشنبه) در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با  اشاره به تحقق ۵۴ درصدی بودجه شهرداری اصفهان طی هشت  ماه امسال اظهار کرد:  سهم درآمدهای پایدار از محل بودجه شهرداری معادل ۲۷ درصد و سهم وصولی آن از کل وصولی هشت ماهه معادل ۱۵درصد است. درآمدهای ساختمانی نیز سهم حدود ۴۰ درصدی از بودجه بوده است که تاکنون این بودجه به ۵۴ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: افزایش روزافزون هزینه‌های اداره شهر از یک سو و از سوی دیگر عدم تعریف منابع درآمدی پایدار کافی در بستر قانونی کشور، شهرداری‌ها را در بلندمدت به درآمدهای ناپایدار ساختمانی وابسته کرده است که در حال حاضر با رکود حاکم بر اقتصاد و سنجش مسکن کشور و جهش افسار گسیخته نرخ ارز شهرداری ها دچار مشکل اساسی شده اند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شرایط فعلی شهرداری‌های کشور را به سمت تأمین منابع مالی از طریق وام و اوراق و فروش دارایی‌ها سوق داده است، افزود: در چنین شرایطی لزوم چاره اندیشی برای کسب ردیف‌های درآمدهای پایدار از ردیف‌های ملی امری ضروری  است  و برای تحقق این امر اتحاد همه اعضای شوراهای کشور لازم است.

وی افزود: برای تعریف درآمدهای پایدار برای شهرداری باید اموری مانند اخذ عوارض سالیانه خودرو متناسب با هزینه‌های ایجادی خودروها برای شهر، جذب منابع سرمایه‌گذاری مشارکتی و متولی‌گری و نظارت بجای تصدی‌گری در امور شهری، جذب سرمایه‌گذاری و اعتبارات خارجی در تعامل با دستگاه دیپلماسی کشور و استفاده از سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و استفاده از فضای ارتباطی ممکن با توجه به پتانسیل‌های زیاد کلانشهر اصفهان به منظور تأمین منابع مالی پروژه‌های بزرگ و ملی باید مورد توجه قرار گیرد.

برشان تاکید کرد: جذب سرمایه‌های ملی در راستای رونق اقتصادی و بهبود فضاهای کسب و کار و سرمایه گذاری‌های خطر پذیر و بسترسازی طرح‌های متناسب برای ایجاد درآمدهای پایدار، اصلاح عوارض کسب و پیشه و آزمایش خدمات حمل پسماند و ... به صورت واقعی و متناسب با میزان بهره‌مندی از خدمات و قابل وصول بروز از طریق وضع قوانین با ضمانت اجرایی، مدیریت هزینه‌ها و ارائه خدمات نوین و دریافت بهای خدمات ارائه شده در سازمان‌های وابسته به شهرداری به منظور نیل به خودکفایی و کسب درآمدزایی پایدار سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز از دیگر موضوعاتی است که باید برای تعریف درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 361614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.