اعتراض کشاورزان اصفهان، شکایت از نگاه‌ نابرابر مسئولان است

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان گفت: نگاه نابرابر دولت به خواسته‌های قانونی مردم و کشاورزان دلیل استعفای نمایندگان اصفهان و اعتراضات و تجمعات کشاورزان است بنابراین تا دامنه اعتراضات مردم گسترده‌تر نشده است قوای سه گانه باید به این مسئله ورود کنند.

اسفندیار امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دولت در طول سال‌ها، حقابه محیط زیست، کشاورزان و جامعه شهری ما را که از حقوق شهروندی است، به صورت غیرقانونی به استان های همجوار و صنایع تخصیص داده است، اظهار کرد: استعفای یکپارچه نمایندگان اصفهان به نوعی شکایت از نگاه‌های نابرابر دولت به این استان است.

امینی افزود: نمایندگان اصفهان از سر ناچاری که به پیگیری هایشان پاسخی داده نشده است، تصمیم به استعفا دسته جمعی گرفتند تا شاید دولت، مجلس و دستگاه‌های قضایی متوجه تبعیض و جفای بیش از حد به اصفهان شوند ولی شاهد بودیم که حتی خبر استعفا را یک بار هم در رسانه ملی اعلام نکردند و رسانه استانی هم به راحتی از آن گذشت.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان تصریح کرد: دولتمردان به خواسته‌های قانونی استان اصفهان مانند سایر استان‌ها رسیدگی نمی کنند، نگاه نابرابر دولت سبب شده به یک استان الی ماشاالله بودجه سالانه و امکانات تخصیص دهند و از استان دیگر بودجه و امکانات را بگیرند.

وی گفت: هر سال بارگذاری مالیاتی را برای اصفهان زیاد و زیادتر کردند تا جایی که در لایحه بودجه سال ۹۸ قرار است اصفهان، هشت هزار میلیارد تومان از مردم مالیات بگیرد و به حساب دولت واریز کند، اجرای طرح های عمرانی هم باید از منابع داخلی استان تامین اعتبار شود.

امینی افزود: اصفهان در حالی باید هشت هزار میلیارد تومان مالیات بپردازد که دولت حاضر نیست ریالی برای تکمیل تونل سوم کوهرنگ یا بهشت آباد و شبکه‌های آبیاری هزینه کند.

وی با بیان اینکه دولت در سال‌های گذشته بر رودخانه زاینده رود در سه استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد بارگذاری کرد اما در ازای این بارگذاری ها، منبعی ( تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد) تامین نکرده است، تصریح کرد: اعتراض نمایندگان اصفهان به دولت و وزارت نیرو است که باید بهای آب‌هایی را که تا کنون به بخش های دیگری تخصیص داده و فروخته، تامین کند یا اینکه حقابه میرآب‌ها و حقابه‌داران را به آنها برگرداند.

امینی گفت: کشاورزان اصفهانی در سال های اخیر بارها به دادگاه‌ها و قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و دولت برای احقاق حقوقشان مراجعه کردند اما کسی جواب نمی دهد، از سوی دیگر دولت حاضر نیست تلاش‌های نمایندگان اصفهان را ببینید بنابراین تنها و آخرین راه نمایندگان استعفا در اعتراض به سیاست‌ها و نگاه های نابرابر و قطع ارتباط با دولت است.

وی ادامه داد: نمایندگان به وکالت از حدود پنج میلیون جمعیت اصفهان، استعفا کرده اند ومفهوم آن تعیین تکلیف و احقاق حقوق سریع تر این مردم از سوی مجلس، قوه قضاییه و دولت است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان اصفهان ابراز امیدواری کرد: مسئولان کشور قبل از آنکه جریان اعتراض کشاورزان و مردم اصفهان در خصوص زاینده رود دامنه گسترده تری به خود بگیرد در راستای حل و فصل مسائل اقدام و تخصیص های بیش از حد مجاز منابع آبی استان به بخش های مختلف را تعیین تکلیف کنند.

کد خبر 361582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.