دفتر امام جمعه به جای مجلس + فیلم

نمایندگان استان اصفهان امروز یکشنبه-۲۵ آذرماه- در اعتراض به بی توجهی دولت به مطالبات آنها و برای نشان دادن عزم و جدیت خود در استعفا برای استیفای حقوق مردم استان، به جای حضور در جلسه علنی مجلس به دیدار نماینده ولی فقیه در استان اصفهان رفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح روز چهارشنبه-۱۴ آذر- بود که ۱۸ نماینده استان اصفهان اعلام کردند در اعتراض به حذف هزینه پروژه‌های آبرسانی استان اصفهان در ردیف بودجه سال ۹۸ دولت، به صورت دسته جمعی استعفای خود را تقدیم رییس مجلس کرده‌اند. استعفایی که بعد از سی ماه تلاش بی وقفه برای به ثمر رساندن و نهایی کردن طرح‌های انتقال آب به اصفهان و رفع مشکل خشکسالی در استان صورت گرفت و  استعفا دهندگان تصمیم سازمان برنامه و بودجه برای حذف هزینه پروژه‌های آبرسانی به استان اصفهان را تیر آخر دولت به وعده های احیای زاینده رود دانستند.

میان اختیار و تکلیف در رسالت نمایندگی‌مان تعادلی نمی‌بینیم

ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس در این رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: از زمان آغاز دوره نمایندگی در مجلس دهم، نزدیک هشتاد درصد جلساتمان در مجمع نمایندگان استان در مورد آب بوده، دغدغه‌هایمان را با همه مقامات دولتی از رییس جمهور تا معاون اول، وزیر نیرو و وزیر کشور در مورد زاینده رود مکرر در مکرر بیان کرده‌ایم، اما همچنان کم لطفی در مورد زاینده رود ادامه دارد.

وی افزود: تذکر کتبی، تذکر شفاهی، بازدید میدانی، مصوبه ملی، طرح سوال هم هیچ یک افاقه نکرده و تازه امسال می‌بینیم اعتبارات ردیف مرتبط با آب شرب استان نیز  از طرف سازمان برنامه و بودجه حذف شده است. آنچه از  دیپلماسی آب باید انجام می دادیم، انجام دادیم و با همگان مذاکره کردیم؛ در حال حاضر تنها چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد استعفای دسته جمعی است، لااقل اینطور میان اختیار و تکلیف در رسالت نمایندگی‌مان تعادل ایجاد می‌شود.

این همه تلاش بی‌فایده بود

اکبر ترکی، نماینده مردم فریدن، چادگان و فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: مشکل اصلی استان اصفهان و البته همه کشور در حال حاضر آب شرب است، این پروژه‌های آبرسانی هم همه برای تأمین آب شرب بوده اند. حال با حذف ردیف بودجه این پروژه ها، احساس نمایندگان این است که این همه رایزنی و تلاش که تا آخرین لحظات قبل از استعفا هم ادامه داشت، بی‌فایده بود و دیگر جایی برای کار نمایندگان و انجام وظایف نمایندگی نمانده است در نتیجه استعفای خود را تقدیم مجلس کردیم.

دفتر امام جمعه به جای مجلس

حال با پایان تعطیلات یک هفته‌ای مجلس، امروز یکشنبه-۲۵ آذرماه- نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بعد از استعفای نمایندگان اصفهان بود که البته بدون حضور آنها برگزار شد. پیش از این، حیدر علی عابدی، نماینده مردم اصفهان در پیامی اینستاگرامی اعلام کرده بود که نمایندگان استان با توجه به اینکه استعفای خود را تقدیم هیئت رییسه کرده اند، به جهت اثبات جدیت امر، روز یکشنبه (اولین جلسه علنی بعد از استعفا) به طور دسته جمعی در جلسه علنی حضور پیدا نخواهند کرد تا با طرح استعفا در صحن مجلس، در این زمینه رأی گیری شود.

در عوض نمایندگان استان صبح امروز به دیدار آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان رفتند تا استعفای خود را از حالت نمادین خارج کرده و راهکارهایی مشترک و فراگیر برای تحقق مطالبات خود پیدا کنند.

تا حصول نتیجه به اعتراض خود ادامه می‌دهیم

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به دلایل دیدار امروز نمایندگان اصفهان با آیت الله طباطبایی نژاد، به خبرنگار ایمنا گفت: انتظار نمایندگان اصفهان این بود که دولتمردان پیگیر مطالبات نمایندگان مستعفی اصفهان باشند، اما این مسأله صورت نگرفت، به همین دلیل صبح امروز به جای حضور در جلسه علنی مجلس، نزد آیت الله طباطبایی نژاد رفتیم تا به همفکری و تبادل نظر بپردازیم.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: نمایندگان استان اصفهان در استعفای خود جدی هستند و تا حصول نتیجه نهایی پای این تصمیم خود می‌ایستند و در هیچ یک از جلسات علنی و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی شرکت نخواهند کرد تا به درخواست‌های آنها رسیدگی شده و در بودجه سال ۹۸ ردیف بودجه ای برای تأمین آب اصفهان در نظر گرفته شود.

بحران ملی است؛ همه باید با نمایندگان اصفهان همکاری کنند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تأکید بر اینکه عرایض وی از باب نماینده ولی فقیه نیست چراکه در این سمت نمی تواند در کارهای اجرایی دخالت کند، گفت: من از باب مشورت و راهنمایی و به عنوان یک شهروند صحبت می کنم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بحران خشکسالی در اصفهان یک مسأله استانی و منطقه ای نیست، به برخی ابعاد ملی این بحران اشاره کرد و گفت:  ما مخالف انتقال آب به یزد نیستیم و بدون شک آبی که به استان اصفهان منتقل شود، به یزد هم می رود بنابراین نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در مسئله آب باید همکاری داشته باشند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: خشک شدن درختان ۶۰ ساله اصفهان یک فاجعه زیست محیطی برای کل کشور است است و از سوی دیگر استان اصفهان به اندازه ۱۱ یا ۱۴ استان کشور مالیات پرداخت می کند و هنگامی که صنایع این استان آب نداشته باشند، تولید و مالیاتی کاهش می یابد که برای کل کشور مصرف می شود.

لاریجانی: استعفای نمایندگان اصفهان امروز در هیات رییسه بررسی می‌شود

علی لاریجانی، رییس مجلس صبح امروز یکشنبه-۲۵ آذرماه- در واکنش به عدم حضور نمایندگان استان اصفهان در جلسه علنی مجلس و البته در پاسخ به نماینده مردم بوشهر که خواستار بررسی استعفای نمایندگان اصفهان بود، گفت: این موضوع امروز در هیات رییسه مجلس بررسی می‌شود.

حال باید منتظر ماند و دید استعفای نمایندگان استان اصفهان به چه نتیجه ای ختم می شود و مجلس چه واکنشی در قبال آن نشان می دهد. آیا صدای زنده رود که صدای تمدن، تاریخ و فرهنگ ایرانی -اسلامی است، در هیاهوی اختلافات سیاسی، قومی، استانی و مشکلات اقتصادی به گوش شنوایی می رسد یا خیر.

کد خبر 361572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.