جو آرامِ اصفهان/افزایش ۵۴ درصدی بارش‌های پاییزی

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا، امروز و فردا غلظت آلاینده‌های جوی در نواحی صنعتی و کلانشهر اصفهان افزایش می‌یابد.

ساناز جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر جوی آرام و پایدار بر روی استان طی امروز و فردا است، اظهار کرد: در نواحی صنعتی و پرجمعیت از جمله کلانشهر اصفهان آلاینده‌های جوی افزایش خواهد داشت و در سایر مناطق استان آسمانی صاف و آفتابی و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعد از ظهر روز دوشنبه با توجه به گذر امواج ناپایدار از استان میزان آلاینده‌ها در نواحی صنعتی و همچنین کلانشهراصفهان کاهش می‌یابد و بارش‌های پراکنده ای را برای روز سه شنبه در نواحی غربی و شمال غرب استان خواهیم داشت.

جعفری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته خنک ترین شهر بویین میاندشت با منهای ۹ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین شهر کاشان با ۲۰ درجه سانی‌گراد گزارش شده است.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان همچنین با اشاره به میزان بارش‌های سه ماهه پاییز سال جاری اظهار کرد: اصفهان از اول مهر تا کنون ۴۳.۵ میلیمتر بارش داشته است که نسبت به میانگین بلند مدت در پاییز ۵۴ درصد افزایش بارش گزارش شده است.

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: بیشترین بارش‌های استان طی سه ماه اخیر در فریدون شهربا  ۲۰۸ میلیمتر و شهرستان سمیرم ۲۰۷ میلیمتر و کمترین میزان بارش هم در خور و بیابانک با میانگین ۱۱.۵ میلیمتر بوده است که نسبت به میانگین بلند مدت در پاییز امسال افزایش  داشته اند.

کد خبر 361564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.