افزایش ۱۵ درصدی مقالات پژوهشی دانشگاه اصفهان در مجلات بین المللی

مدیرکل امور پژوهش‌های دانشگاه اصفهان از افزایش ۱۵ درصدی چاپ مقالات این دانشگاه در مجلات معتبر بین المللی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مومنی پیش از ظهر امروز شنبه ( ۲۴ آذرماه) در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری با بیان اینکه دانشگاه اصفهان بر اساس دستور العمل وزارت علوم و وزارت کشور  از ۱۲ آبان ماه برنامه‌ریزی خود را برای هفته پژوهش آغاز کرده است، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها قرار بود امسال یک نفر به عنوان پژوهشگر برتر استان انتخاب شود، این تفاوت نسبت به سال‌های گذشته دانشگاه و استانداری را برای این انتخاب محدود می کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس بین شورای استانداری اصفهان و معاون وزیر علوم توافق شد استان اصفهان با توجه به گستردگی و تعدد دانشگاه‌ها و اعتبار علمی که دارد، این رویکرد را تغییر دهد.

مومنی ادامه داد: بر همین اساس برای انتخاب پژوهشگر برتر کار گروه‌های مختلفی در گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه مهندسی، کشاورزی، هنر و معماری شهرسازی، علوم پزشکی، فناران مراکز پژوهشی و سازمان های اجرایی و کارگروه دانش آموزی دنبال شد .

وی گفت: ۱۲ نفر را از مراکز دانشگاهی انتخاب شده‌اند و سازمان‌های اجرایی دانش آموزی باید نفرات برتر خود را به استانداری معرفی کنند.

مومنی از برگزاری نوزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش در روزهای ۶ و ۷ ام دی ماه و همزمان با جشنواره شیخ بهایی خبرداد و گفت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران نیز در محل در سیتی سنتر برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور پزوهشی دانشگاه اصفهان با اشاره به اهمیت کیفی سازی مقالات پژوهشی گفت: در سال گذشته کیفی سازی به عنوان هدف اصلی دنبال شده است، افزود: چاپ مقالات پژوهشی علوم مهندسی و پایه دانشگاه اصفهان در مجلات بین المللی ۲۲ درصد افزایش و چاپ در مجلات بی‌اعتبار ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه آمار ثبت اختراعات داخلی نسبت به متوسط سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: دانشگاه اصفهان در سال جاری هزار و ۴۹۲ مقاله در رشته‌های مختلف داشته است.

کد خبر 361464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.