زمزمه نقض توافق صلح یمن از سوی متحد ریاض

وزیر کشور دولت مستعفی یمن و متحد سیاسی-نظامی ائتلاف سعودی با وجود امضای توافق صلح سوئد از سوی هیات اعزامی دولت متبوع خود از هم اکنون با کوک کردن ساز مخالف، این توافقنامه را به نفع انصارالله دانست و مدعی شد که این جنبش در عمل توافق‌های به دست آمده را اجرا نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد المسیری با بیان اینکه نباید به این توافق‌ها زیاد خوشبین بود، گفت که توافقنامه سوئد به شبه نظامیانی که بر علیه کشور و دولت قانونی شورش کردند فرصت بیشتری برای ادامه حیات و نقض قوانین علیه مردم و دولت یمن خواهد داد.

معاون نخست وزیر دولت مستعفی یمن افزود: این توافقنامه برای حوثی‌ها (انصارالله) که در الحدیده در آستانه شکست و نابودی قرار داشتند، پیروزی به شمار می رود و براساس تفسیرهای کودتاچیان توافق الحدیده به شکست خواهد انجامید.

المسیری با ابراز تاسف نسبت به پذیرش این توافقنامه از سوی کشورهای عضو ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، افزود: آنها که در همه چیز به دولت قانونی فشار می آوردند، پس چرا در این مورد به طرف مقابل فشار نیاوردند. این به معنای پذیرش شکستی است که همه را پشیمان خواهد کرد.

وزیر کشور دولت عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی یمن همچنین ادعا کرد که بقای یمن تنها با پیروزی این دولت بر نیروهای انصارالله امکان پذیر است.

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن- ۱۵ آذر -با میانجیگری گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد آغاز شد و نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری یمن روز پنج شنبه-۲۲ آذرماه- پس از یک هفته مذاکره، درباره آتش بس در شهر و بندر الحدیده و بنادرالصلیف و عین عیسی به توافق رسیدند.

طرف های شرکت کننده در مذاکرات سوئد به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده ظرف ۱۴ روز دست یافتند.

کد خبر 361397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.