کشت بذر بادام کوهی در چهار هکتار از اراضی خوانسار

خوانسار- طرح جنگلانه از نوع بادام اسکوپاریا در هفت هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خوانسار اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، با همکاری جمعیت همیاران محیط زیست، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و شهردرای خوانسار برای سومین سال طرح ملی جنگلانه با شعار "حفظ باغات و مراتع خوانسار" در شهرستان اجرا شد.

ایمان نبی زاده، عضو همیاران محیط زیست خوانسار  در حاشیه اجرای این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جمعیت همیاران محیط زیست خوانسار به عنوان یک سازمان مردم نهاد، سال‌های  متوالی که فعالیت‌های محیط زیستی متعددی را با هدف حفظ محیط زیست و طبیعت باغشهر خوانسار انجام می‌دهد.

وی گفت: طرح ملی جنگلانه با هدف حفظ آب و خاک، حفظ محیط زیست، توسعه پوشش گیاهی وجنگلی و احیای رویشگاه‌های جنگلی و مراتع طبیعی و ترویج فرهنگ درختکاری و زیباسازی و افزایش فضای سبز محیط در شهرستان خوانسار انجام می‌شود.

عضو همیاران محیط زیست خوانسار گفت: امسال در طرح جنگلانه هفت کیلوگرم بذر بادام کوهی (اسکوپاریا) در چهار هکتار از اراضی کنار گذر شرقی شهر خوانسار با حضور مردم، فرماندار و شورای اسلامی شهر و اعضای جمعیت همیاران محیط زیست خوانسار کشت شد.

وی با اشاره به این‌که از سوی جمعیت همیاران محیط زیست خوانسار تاکنون بذر بادام کوهی(اسکویاریا) در ۱۵ هکتار از اراضی شهرستان کشت شده است، افزود: گونه بادام اسکوپاریا از نوع گیاهانی است که به صورت دیم کشت می‌شود و در برابر خشکسالی و نیاز به آبدهی مداوم ندارد.

نبی زاده خاطرنشان کرد: همچنین دو کیلو گرم بذر بادام کوهی (اسکو پاریا) در ارتفاعات سنگ سفید و لایجند خوانسار توسط  گروه همیاران محیط زیست گروه سیل خوانسار کشت شد.

کد خبر 361381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.