نمایندگان اصفهان در جلسه علنی روز یکشنبه حاضر نخواهند شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نمایندگان استان با توجه به اینکه استعفای خود را تقدیم هیئت رییسه کرده اند، به جهت اثبات جدیت امر، روز یکشنبه (اولین جلسه علنی بعد از استعفا) به طور دسته جمعی در جلسه علنی حضور پیدا نخواهند کرد تا با طرح استعفا در صحن مجلس، در این زمینه رأی گیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر علی عابدی در پیامی اینستاگرامی ابعاد و زوایای قانونی استعفای نمایندگان استان اصفهان را تشریح و بر جدیت نمایندگان استان در این مسیر تأکید کرد. وی در این پیام آورده است:

«به نام خدا
با توجه به سوالات مکرر در رابطه با سرانجام موضوع استعفای نمایندگان شما مردم صبور و شرافتمند، لازم به توضیح است که بر اساس آیین نامه مجلس هرگاه احدی یا تعدادی از نمایندگان استعفای خود را مکتوب و به هیئت رییسه تقدیم کند، هیئت رییسه مجلس باید در اولین جلسه علنی موضوع استعفا را مطرح نماید و هر فرد مستعفی نیم ساعت فرصت دارد دلایل را مطرح و سپس یک موافق و یک مخالف صحبت و نهایتا رای گیری شود.

چنانچه فرد مستعفی در اولین جلسه غیبت کند، رییس مجلس باید بدون حضور فرد غایب استعفا را غیابا مطرح و رای‌گیری به عمل آورد. بدین دلیل ما نمایندگان استان با توجه به اینکه استعفای خود را تقدیم هیئت رییسه نموده ایم به جهت اثبات جدیت امر، روز یکشنبه (اولین جلسه علنی بعد از استعفا) به طور دسته جمعی در جلسه علنی حضور پیدا نخواهیم کرد تا ریاست محترم مجلس با طرح استعفا در صحن مجلس، رأی گیری شود. اگر همکاران موافقت کردند که خوب بار سنگینی که بر دوش ضعیف ما سنگینی می کند به زمین گذاشته و انشالله شرمنده مردم عزتمند و شهدای استان نباشیم. چنانچه با استعفا موافقت نشود نشانه همدلی و حمایت همکاران از خواسته های بحق خواهد بود، که در این صورت مطمئن خواهیم بود در ادامه راه، از حمایت همکاران بخصوص در صورت استیضاح وزرای ناکارآمد بهره مند خواهیم شد.

نیک واقفم اگر بخش کوچکی از ۳۰ هزار میلیاردی که ریاست جمهور به تامین خسارت موسسات تعاونی اعتبارها اختصاص دادند برای تحقق وعده انتخاباتی خود و احیاء زاینده رود اختصاص داده بودند، اکنون ما زاینده رود را جاری و بیش از ۵ میلیون مردم شرافتمند اصفهانی، خوزستانی، بختیاری و چهار محالی های ساکن اصفهان را راضی داشتیم و مشکلات قطعی آب را درتابستان تجربه نکرده و کشاورزی ۸ شهرستان این استان به نابودی کشیده نمی شد.»

کد خبر 361360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.