اروپا در تعهدات برجام تعلل می‌کند

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: یکی از خواسته‌های مهم ما در برجام این بود که بتوانیم یک کانال مالی موثر درکشورهای اروپایی ایجاد کنیم تا با بانک‌های مالی اروپایی ارتباط داشته باشیم اما با گذشت شش ماه از تعهد، اروپا همچنان تعلل می‌کنند و وعده و وعید می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تبریک میلاد امام حسن عسگری(ع) اظهار کرد: پیامبر اسلام نیآمدند عارف تربیت کند برای تربیت مسلمان با مبعوث شدند تا مایه مباهات و افتخار دین اسلام باشد.

وی با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح که روز حوزه و دانشگاه است، افزود: ایده وحدت حوزه و دانشگاه از سوی دکتر مفتح مطرح شد، برای رسیدن جامعه به سعادت باید انسان‌های با متخصص، تقوا، دلسوز و متعهدی که احساس مسؤولیت و با درک درست از شرایط زمانه دارند در پست مدیریت‌ و مراکز عالی انتخاب  شوند تا انقلاب را به اهداف اصلی برسانند.

امام جمعه گلپایگان گفت: در امور تحقق تبادل، ترکیب و تکمیل روش‌های علمی حوزه و دانشگاه و با توجه به تجارب ارزشمند و تبادل و تکمیل آنها حوزه از امکانات روز و روش های نوین علمی بهره‌مند و دانشگاه  در برابر آسیب‌های اجتماعی و خطرات سیاسی که دشمن خط می‌دهد مصون می‌ماند.

وی گفت: باید در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه دانشمندان و عالمانی تربیت شوند که بتوانند اثر گذاری مطلوب را در جامعه داشته باشند، با تأسیس مراکز دانشگاهی و تخصصی وابسته به حوزه، نسل‌های آشنا به مباحث جامعه شناسی، سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و متناسب با جامعه امروزی تربیت می‌شوند.

کرامتی تصریح کرد: ترویج ارزشهای معنوی و دینی در مراکز دانشگاهی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، باید ارزش‌های که در مراکز آموزش عالی ترویج می‌شود با ارزش‌های دینی تداعی داشته باشد، بایدعلوم انسانی احیا و به سمت حاکم سازی و احیای ارزش های دینی برویم.

وی با اشاره به این‌که در برجام اروپایی‌ها متعهد شدند جمهوری اسلامی از مزایای برجام بهره‌مند شود، افزود: یکی از خواسته‌های مهم ما این بود که بتوانیم یک کانال مالی موثر درکشورهای اروپایی ایجاد کنیم تا با بانک‌های مالی اروپایی ارتباط داشته باشیم اما با گذشت شش ماه از تعهد، اروپا همچنان تعلل می‌کنند و وعده و وعید می‌دهند.

امام جمعه گلپایگان افزود: با گستاخی مسؤول سیاست خارجی اروپا گفته ایران نه تنها باید در برجام به تعهدات خودش عمل کند بلکه ما در زمینه نفوذ منطقه‌ای ایران و حقوق بشر و مباحث موشکی ایران بحث داریم  و ایران باید به آن مباحث توجه کند.

وی ادامه داد: ایران را به متهم به اتفاقات تروریستی در فرانسه و اروپا متهم می‌کنند، اروپایی‌ها با بیان این مباحث جمهوری اسلامی ایران را بازی می‌دهند و مصلحت جمهوری اسلامی اقتضا نمی‌کند که به این شکل بازی بخورد و با وعده و وعید پوچ زمان سپری می‌شود و ما در برجام بمانیم و از منافع برجام هیچ سود و بهره‎ای نبریم، مسؤولان نظام باید در این زمینه یک اقدام انقلابی انجام دهند.

وی با بیان این‌که مجلس و دولت قانون با منشسأ عدالت وضع می‌کنند اما ممکن مسؤولان به قانون عمل نکنند، گفت: اگر مسؤولان عادل، با تقوا و متعهد و خداترس نباشند هر چند تصمیمات بر پایه عدالت اجتماعی تنظیم وابلاغ شود جامعه از عدالت بهره مند نمی‌شود.

کد خبر 361351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.