برای حل معضل آب امید مردم به تدبیر دولت است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: بحث آب جناحی نیست و همان طور که دیدید نمایندگان اصفهان باهم متحد شدند، دولت هم که دولت تدبیر و امید است، پس لازم است تلاش جدی برای این کار و تخصیص بودجه داشته باشد چرا که امید مردم به تدبیر دولت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: یکی از نشانه های مومن این است که بسم الله را در نماز خود بلند می گوید که امام حسن عسکری (ع) بارها به این نشانه اشاره کرده اند. 

وی ادامه داد: باید در دانشگاه، علوم زندگی در کنار علوم دینی و اسلامی تدریس شود، چرا که این دو مکمل یکدیگر هستند. امیدوارم با توجه به خواسته رهبری شاهد پیشرفت و ترقی جامعه خودمان باشیم.

آیت‌الله مهدوی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اصفهان تصریح کرد: خودم و همه عزیزان را به رعایت حدود الهی توصیه می کنم، امام حسن عسکری(ع) می فرمایند رعایت تقوا را داشته باشید و باعث زینت ما شوید.

مهدوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدا گفت: یکی از نکات مهم صحبت های ایشان ریزش ها و رویش های انقلاب بود که هرچه جلوتر می رویم عده ای پیاده می شوند و عده‌ای به ما می پیوندند. نکته دوم هوشیاری مردم بود، هوشیاری مردم باعث خواهد شد تا دشمن نتواند آن افکار خود را بر ما تحمیل کند.

 مهدوی افزود: نکته سوم در خصوص فشار دشمن بود تا ما از نقاط قوت خودمان یعنی پیشرفت هسته ای، قدرت موشکی و نفوذ منطقه دست برداریم. به هر حال دشمن می خواهد این اتفاقات رخ ندهد اما باید آگاه باشیم که نظام ما کوتاه نمی آید. در بحث موشکی هم نه مذاکره می کنیم نه کوتاه می آییم و نه دست از آن بر می داریم.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: نکته چهارمی که حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند این بود که ملت ایران قدردان خانواده شهدا و خود شهدا هستند و نمونه آن حضور پرشور مردم در تشییع شهدا است. رهبر انقلاب فرمودند هیچ قدرتی در دنیا توان ایستادگی در برابر این ملت را نخواهد داشت.

وی گفت: مطلب پنجم بر خلاف تحلیل هایی که برخی افراد کج فهم از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارند باید بدانند که ما بیش از پیش اقتدار داریم و جواب آن ها این است که این راه را با نشاط ادامه می دهیم.

 مهدوی اظهار کرد: بحث ششم ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی است که ایشان تاکید کردند این جشن ها پرشورتر و بهتر از سالهای قبل برگزار شود. همه جناح ها، کسبه، تجار، کارگران، صنعتگران، طلاب و... خود را آماده کنند تا جشن های دهه فجر بهتر از سال های قبل برپا شود.

مهدوی با اشاره به صحبت های رییس جمهور در خصوص مسئله آب کشور تصریح کرد: رییس جمهور اشاره کرد که مشکل آب نداریم و در شمال و جنوب کشور آب داریم، مشکل ما تلاش و جدیت است، اما در همه استان ها از این صحبت ها برداشت دیگری می شود و مردم اصفهان نیز برداشت دیگری می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی ۱۰ روز است استعفا داده اند، دو سال پیش ۲۵ آبان خدمت مقام معظم رهبری بودیم که امام جمعه اصفهان از ایشان خواستند تا به مساله آب زاینده رود هم مانند دریاچه ارومیه نگاه شود و از صندوق توسعه ملی برای آب اصفهان بودجه تخصیص بگیرد که رهبر معظم انقلاب فرمودند برای دریاچه ارومیه دولت از ما درخواست کرد.

وی اضافه کرد: بحث آب جناحی نیست و نمایندگان اصفهان با هم متحد شدند و دولت هم که دولت تدبیر و امید است، پس تلاش جدی برای این کار و تخصیص بودجه داشته باشد چرا که امید مردم به تدبیر دولت است.

وی خاطر نشان کرد: امام جمعه اصفهان هم هفته گذشته به این موضوع پرداختند و انتظار داشتیم رییس دولت و رییس مجلس از مردم اصفهان حمایت کنند و مردم را از خودشان بدانند اما اینگونه مردم فکر می کنند تعمدی در کار است.

وی ادامه داد: نکته ای را شنیدم و خوشحال شدم که آقای جهانگیری که اهل یکی از  استان ها است کاری کرده که مشکل بیکاری در آن استان رفع شده اما چرا میانگین بیکاران اصفهان باید از بقیه استان بیشتر باشد؟

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان تصریح کرد: مردم با صبر انقلابی که دارند سکوت می کنند اما به دولت نشان می دهند که دست از انقلاب خود بر نمی دارند و در انتخابات آینده این را نشان خواهند داد.

کد خبر 361341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.