مقصر نتایج ضعیف ذوب آهن کیست؟؟

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان این روزها در انتهای جدول رده بندی جا خوش کرده و نکته قابل توجه در این ماجرا این است که کمتر رسانه ای به این چرایی پرداخته است که چه بر سر تیم نائب قهرمان فصل گذشته و یکی از نمایندگان ایران دررقابتهای امسال لیگ قهرمانان آسیا آمده است.

به گزارش ایمنا، پس از خروج خسرو ابراهیمی از باشگاه ذوب آهن و آمدن دوباره سعید آذری به این باشگاه، پیش بینی می شد که شرایط این باشگاه تغییر کند و به روزهای خوب خود که در زمان مدیرعاملی "اصغر دلیلی" در این باشگاه اتفاق افتاد و تا نائب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا هم رفت، بازگردد.

آذری در بدو ورودش به این باشگاه از برنامه ای 3 ساله سخن گفت که تیم ذوب آهن را به قهرمانی لیگ و درخشش در آسیا برساند، اتفاقی که تا حدودی با نائب قهرمانی فصل گذشته این تیم در سه سالگی حضور وی رخ داد، اما انگار با ورود به سال چهارم حضور آذری به این باشگاه و پایان برنامه 3 ساله، هیچ برنامه ای دیگر وجود ندارد و باشگاه به افول خود نزدیک شد در جایی که تیم فوتبال این باشگاه در انتهای جدول رده بندی جا خوش کرده است و دیگر تیم های زیر مجموعه این باشگاه هم روزهای خوبی را سپری نمی کنند.

از تیم بزرگسالان این باشگاه گرفته که در انتهای جدول لیگ برتر است، تا تیم امید و جوانانش که شرایط خوبی ندارند، تا تیم های هندبال و بسکتبالی که با بازگشت دوباره به لیگ هر چند چراغ این رشته ها را روشن نگاه داشته اند، اما نتایج در خور نام ذوب آهن کسب نکرده اند.

اشتباهی که دو میلیارد تومان برای ذوب آهن آب خورد

وقتی در فصل هفدهم امیرقلعه نویی به عنوان سرمربی انتخاب شد، شاید ناراضی ترین این انتخاب سعید آذری بود، چرا که همه می دانستند که گزینه آذری، شخص دیگری بود و او کسی به غیر از امید نمازی نبود. دستیار سال های دور کارلوس کیروش در تیم ملی فوتبال ایران، که غیر از این، هیچ تجربه ای در فوتبال ایران نداشت و لیگ ایران را تجربه نکرده بود.

اما با خروج قلعه نویی از این باشگاه، بلادرنگ مدیران این باشگاه نام "امید نمازی" را به عنوان سرمربی خود برگزیدند به گونه ای که مشخص بود سعید آذری او را در آب نمک خوابانده بود تا بتواند دوست قدیمی خود را به ایران بیاورد.

انتخاب ریسکی نمازی با یک اشتباه از سوی مدیران ذوب آهن تکمیل شد و آن حضور باند شیراز در جمع سبزپوشان بود.

انتخاب مهدی رجب زاده به عنوان دستیار نمازی که بی فاصله از خداحافظی اش از مستطیل سبز و بدون هیچ تجربه مربیگری صورت گرفت و آمدن دوست قدیمی رجب زاده، "وحید رضایی" به این تیم کمی ماجرا را برای ذوب آهن سخت کرد. اختلافات رجب زاده با همبازیان خود که بعضا به گوش اهالی رسانه می رسید نشان می داد که برخی از عملکرد ضعیف بازیکنان این تیم و نیمکت نشینی ایشان به این اختلافات برمی گردد.

اشتباهاتی که با آمدن علیرضا منصوریان سعی در برطرف کردن آن شد و با رفتن نمازی، باند شیراز هم از این تیم کنار گذاشته شد در حالی که تیم در رتبه چهارهم جدول قرار داشت. این رفت و آمد مربیان برای این تیم چیزی بالغ بر 2 میلیارد تومان آب خورد.

بروید یک مدیرعامل بین المللی بیاورید

سعید آذری که به زیرکی و باهوشی در بین مدیران باشگاه های ایران معروف است پس از شکست تلخ و پرگل این تیم مقابل تراکتورسازی برای اینکه  از سرمربی خود حمایت کند، فرار به جلو کرد و خودش را مقصر باخت قلمداد کرد و با گفتن عبارت " بروید یک مدیرعامل بین المللی بیاورید" فشار را از روی کادر فنی اش برداشت.

آذری خودش را مقابل مدیران کارخانه ذوب آهن قرارداد و از نمازی حمایت کرد اما باخت در بازی بعد و فشار هیات مدیره باعث شد تا نمازی به کارش در این تیم پایان دهد و منصوریان به عنوان گزینه ای که آذری کمترین نقش را در انتخاب او داشت، به عنوان سرمربی جدید این تیم به اصفهان بیاید.

دعواهای اینستاگرامی

مدیرعامل ذوبی ها این روزها فعالیتش را در شبکه های مجازی به ویژه اینستاگرام بسیار بالا برده و پیگیری کامنت ها و پست هایش نشان می دهد که با حساسیت بالایی به اتفاقات در دنیای مجازی دامن می زند.

از پست هایی بر علیه مدیران کارخانه و امید نمازی گرفته تا دادن پاسخ کامنت های هوادران، همه و همه نشان می دهد که آذری وقت زیادی را برای این امر اختصاص می دهد. اما ماجرای این دعواهای اینستاگرامی چیست؟

رفتن امید نمازی از ذوب آهن در میانه راه برای شخصیت فوتبالی وی گران تمام شده و این را می شود از مصاحبه ها و پست های این مربی به خوبی دریافت.

انتقاد از مدیران باشگاه ذوب آهن برای حمایت از بازیکنی (شما بخوانید محسن مسلمان) که در زمین بازی و تمرین راه می رود. انتقاد از به خدمت گرفتن بازیکنان خارجی بی کیفیت که بنا به گفته نمازی، او نقش زیادی در انتخاب آنها نداشته است و ماجرایی که ظاهرا به دروغگویی برمی گردد که در پست های امید نمازی و سعید آذری می توان این لفاظی غیر مستقیم را به وضوح دریافت.

اختلاف با مدیران کارخانه ذوب آهن

آذری این روزها در جبهه دیگری هم وارد جدال شده است. جدالی مستقیم با مدیران و سهامداران شرکت ذوب آهن که هیچ واکنشی را از سوی "منصور یزدی زاده" مدیرعامل کارخانه ذوب آهن به دنبال نداشته است.

آذری در یکی از پست هایش مدیرعامل مجتمع فولادمبارکه را به روی مدیرعامل کارخانه خود زده است و به انتقاد از عدم افزایش بودجه باشگاهش پرداخته است.

رسانه های خنثی که چهاردهی جدول ذوب آهن را نمی بینند

ذوب آهن نائب قهرمان فصل گذشته اکنون در انتهای جدول رده بندی است و جالب آنجاست که نه رسانه های کشوری و نه حتی رسانه های استانی هیچ واکنشی به این افول نشان نمی دهند. جالب اینکه در فصل گذشته که شرایط سپاهان، شرایطی مشابه بود، رسانه ها با انتقادات و فشارهای خود به دنبال اصلاح این امور بودند.

و البته سکوت این روزهایشان را می توان به گونه های متفاوتی تعبیر کرد.

جنجال سازی به جای تزریق آرامش

شاید ذوب آهن این روزها بیشتر از هر زمان دیگر به آرامش درونی نیاز داشته باشد. اما مدیران این باشگاه با جو سازی ها خود آرامش را از تیم سلب می کنند. اتفاقی که در اولین روز حضور منصوریان روی نیمکت ذوب آهن افتاد و با شکست این تیم همراه شد، می تواند دلایل غیر فنی نیز داشته باشد.

جنجالی که مدیران باشگاه برای عدم حضور دوربین های صدا وسیما در ورزشگاه راه انداختند شاید وجهه خاصی را به آذری بخشید، اما به همان میزان تمرکز را از تیم گرفت.

البته برخی معتقدند سعید آذری با فشارهایی که در برخی از کانال های منتقد از او به عنوان فردی دو تابعیتی یاد می کنند، با این جنجال سعی کرد به گونه ای دیگه خود را در معرض قضاوت قراردهد.

مقصر اصلی افول ذوب آهن کیست؟!

اما به راستی این شرایط را چه کسی برای این تیم پرافتخار پیش آورده است. مدیران کارخانه ذوب آهن که این روزها آذری توپ را در زمین آنها انداخته یا خود وی که بعد از شکست سنگین مقابل تراکتورسازی با فرار به جلو، خودش را مقصر این شرایط دانست.

ولی آنچه مهم است؛ شرایط نماینده اصفهان و ایران در پلی آف لیگ قهرمانان آسیاست که لغزش در این گام می تواند برای این تیم گران تمام شود.

کد خبر 361287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.