کودکان بیشترین قربانیان بیماری‌ها با منشأ غذایی هستند

مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی و آرایشی سازمان غذا و دارو گفت: کودکان زیر پنج سال دارای بالاترین آمار بیماران مبتلا به بیماری‌ها با منشأ غذایی هستند.

به گزارش ایمنا، وحید مفید در سفر به شیراز و در دیدار با  رییس و اعضای هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در اثر بیماری های ناشی از غذا در جهان اظهار کرد: بخش اعظمی از این بیماران کودکان زیر پنج ساال هستند و از این رو باید تامین سلامت و امنیت غذایی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اقدامات صورت گرفته در زمینه ارتقای امنیت غذایی در کشور، به مدیریت مصرف نمک، به عنوان یکی از این اولویت ها اشاره کرد که به ویژه در نان های مصرفی، تحت نظارت قرار دارد.

همچنین غلامرضا اصغری معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های انجام گرفته و بیان اینکه این اقدامات می تواند به عنوان الگو به سایر دانشگاه های علوم پزشکی معرفی شود، اظهار کرد: تاثیر این اقدامات در تحول نظام سلامت دیده می شود.

وی حمایت از شرکت‌های دارویی زنجیره دارو و همچنین تامین منابع ارزی در این حوزه را از اقدامات وزارت بهداشت معرفی کرد و از اختصاص سه و نیم میلیارد دلار به این حوزه خبر داد.

رییس سازمان غذا و دارو، تامین دارو و منابع مالی و همچنین تقویت بیمه ها برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها و زنجیره نقدینگی و تولید دارو را از اولویت های بخش دارو برشمرد.

کد خبر 361276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.