نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان در کاشان آغاز به کار کرد

کاشان – نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان در پایتخت کتاب ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کوشک کمال‌الملک آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، علی اکبر مرتضایی قهرودی، فرماندار کاشان، ضمن خیرمقدم به وزیر ارشاد و هیات همراه وی و تقدیر از حضور هنرمندان در این مراسم گفت :برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره در این مکان که به نام کمال الملک نقاش کاشانی دوره قاجار است خود معرف پیشینه هنری و فرهنگی این دیار عالم پرور و هنرمند پرور است.

به گفته وی، وجود مفاخر، علما، فقها، ادبا و شعرایی چون ملامهدی و ملااحمد نراقی، ملا حبیب الله و ملافتح الله شریف، فیض کاشانی، فاضل نراقی، بابا افضل الدین مرقی، ابوالرضا راوندی، محتشم کاشانی، غیاث الدین جمشید کاشانی، آمیرسید علی یثربی، سپیده کاشانی، سهراب سپهری و سایر مفاخر کاشان باعث افتخار و مباهات نه تنها کاشان بلکه همه ایرانیان در جهان است.

فرماندار کاشان، در ادامه با اشاره به رویداد پایتختی کتاب ایران در کاشان و برگزاری نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان ایران و افتتاح گذرهای فرهنگ و هنر کاشان افزود: این رویدادها ظرفیت بالای فرهنگی هنری کاشان را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان، از ۲۲ تا ۲۵ آذرماه در چهار بخش هنری، داوری، آموزش، اجرایی و بین الملل با موضوع «آب» در سطح شهر به ویژه مدارس، کتابخانه ها، نمایشگاه های کتاب، مراکز اقامتی بومگردی، هتل ها و خانه های تاریخی برگزار می شود.

کد خبر 361273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.