تسریع خدمات‌رسانی به بیماران با "ام سی ام سی"

مسئول سامانه‌ام سی‌ام سی استان اصفهان گفت: با استفاده از سامانه "ام سی ام سی" می‌توان به ارایه خدمات به بیماران تسریع بخشید و در مواقع بحرانی برای مراجعات مصدومان حوادث مدیریت بهتری را داشت.

احمد باهنر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در سامانه ‌"ام سی‌ ام سی" داده‌ها از بیمارستان‌ به صورت مستقیم دریافت و پایش می‌شود، اظهار کرد: این داده‌ها به منظور استفاده در تصمیم‌گیرهای کلان وزارت بهداشت از نظرهماهنگی، نظارت و ارتباط سریع پردازش می‌شود.

وی به فعالیت دو مرکز "ام سی‌ام سی" در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این سامانه از سال ۹۴ در اصفهان آغاز به کار کرد که یکی از مراکز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دیگری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان فعالیت دارد.

مسئول سامانه‌"ام سی‌ام سی" استان اصفهان گفت: استان اصفهان در زمینه "ام سی ام سی" به صورت درون استانی فعالیت داشته و در سال جاری به سامانه کشوری پیوسته است.

وی افزود: این سامانه در واقع واحدی است که مدیریت و نظارت برخی از فرایندهای گسترده را بر عهده داشته؛ اعزام و نقل و انتقال بین بیمارستانی بیماران از جمله این فعالیت‌ها بوده است و به راحتی مشکلات اعزام‌ها تحت بررسی قرار می‌گیرد.

باهنر با بیان اینکه به محض ورود اطلاعات فرم اعزام بیمار، این فرم در سطح دانشگاه و وزارت بهداشت قابل رؤیت خواهد بود تا فرایند به صورت صحیح انجام شود، خاطر نشان کرد: سامانه ‌"ام سی‌ام سی" باعث می‌شود ارتباط سه جانبه بین بیمارستان، دانشگاه و وزارت بهداشت برقرار شود و مشکلات بیمارستانی در این سامانه ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: اطلاعات موجود در سامانه "ام سی ام سی" برای مواقع بحرانی و به ویژه وقوع حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل و ... می‌تواند برای ساماندهی امور حادثه دیدگان تاثیر بسزایی داشته باشد.

مسئول سامانه‌ "ام سی‌ام سی" استان اصفهان تصریح کرد: هرکس به عنوان مددجو به بیمارستان‌ها مراجعه کند اگر نیاز به انتقال به سطح بالاتری از خدمات را داشته باشد فرایند این کار از مراکز "ام سی‌ام سی" پایش شده و این سامانه در تسهیل این فرایند نقش به سزایی ایفا می‌کند، با این سامانه ظرفیت بیمارستان‌ها شناسایی می‌شود و می‌توانیم در مواقع بحران مدیریت صحیحی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این سامانه در سراسر کشور عملیاتی شده و تمام بیمارستان‌های کشور اعزام‌های خود را در آن به ثبت می‌رسانند.

باهنر با بیان اینکه ساماندهی پایش و نظارت بر عملکرد بیمارستان‌های کشوربا راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعاتی و نظارتی یکپارچه و شبانه‌ روزی در دانشگاه‌های علوم پزشکی امکان پذیر شده است، افزود: هدف راه اندازی مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) تسریع خدمات رسانی به بیماران، ارائه خدمات با کیفیت، مدیریت یکپارچه، پایش و نظارت مستمر بر بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها، شناسایی مؤثر مشکلات بیمارستانی، اصلاح فرآیندها در حوزه درمان و ایجاد ارتباط مؤثر و هماهنگ در تمامی سطوح حوزه درمان (بیمارستان- دانشگاه- وزارت بهداشت) است.

وی ادامه داد: مزایا و اثربخشی مرکز پایش مراقبت‌های درمانی ، دسترسی آنی به اطلاعات و نیازهای ضروری بیمارستان‌ها، هدایت و ساماندهی نقل و انتقال بیماران، توزیع هدفمند، تسهیل انتقال با کاهش مدت زمان اعزام بیماران و رصد کردن حضور فعال مدیران در بیمارستان‌ها است. شایان ذکر است سامانه ‌"ام سی‌ام سی" در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر ایران در حال فعالیت است.

کد خبر 361268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرهام احمدی پور IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    بیمار کرونایی نیاز به بستری در بیمارستان علی اصغر شیراز