گزارش ایمنا از افتتاح ۳ طرح عمرانی و خدماتی در منطقه ۶

صبح امروز - پنجشنبه ۲۲ آذرماه- سه طرح عمرانی و خدماتی در منطقه شش با هزینه‌ای بالغ بر ۲۸۳ میلیارد ریال با حضور اعضای شورای شهر، مدیران شهری و اهالی منطقه شش به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروژه پارک سردار شهید حسین روح الامین در فضایی به وسعت ۱۴۴ هزار مترمربع ساخته شده که امروز فاز اول این بوستان به وسعت هفت هزار مترمربع با حضور مسئولان شهری و اهالی منطقه شش با اعتبار ۱۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

در این بوستان که ۲۵۰۰ اصله درخت مقاوم به کم آبی کاشته شده، ۱۱ هزار مترمربع پیاده‌راه سازی شده است، همچنین احداث مسیر دوچرخه سواری به طول دو کیلومتر در این پارک، دوچرخه سواری ایمن برای سکنه شهید کشوری را فراهم می‌آورد.

افتتاح پروژه پل دور برگردان سردار شهید عباسعلی علی‌بالایی

پروژه پل دور برگردان سردار شهید علی‌بالایی نیز با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال امروز ( پنجشنبه) در اختیار شهروندان قرار گرفت، سطح جاده سازی این طرح ۶۰ هزار مترمربع، طول عرشه آن ۲۶۰ متر و عرض آن ۱۲.۴ متر است.

پل دوربرگردان شهید بالایی، مسیر خروجی مرکز همایش‌های بین المللی و تکمیل‌کننده تقاطع غیرهمسطح شهدای اشکاوند است که برای تسهیل در رفت و آمد این منطقه اجرا شده است. این پل برای دسترسی بهتر به فرودگاه اصفهان احداث شد.

رونمایی از تابلوی یادبود بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی

همچنین در این مراسم از تابلوی یادبود بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر، مدیران شهری و اهالی منطقه شش رونمایی شد.

پروژه‌های بزرگ بر زمین مانده را رونق بخشیدیم

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم گفت: افتتاح پروژه های عمرانی نه تنها امید را در میان مردم اصفهان ایجاد می‌کند، بلکه باعث سرزندگی و تسهیل در رفت و آمدها می شود.

وی افزود: امروز دو پروژه دوربرگردان شهید بالایی و بوستان شهید روح امین در منطقه شش شهرداری اصفهان افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت؛ دوربرگردان شهید بالایی در مسیر سالن اجلاس قرار دارد، سالن اجلاس مدت ها متوقف بود، اما در دور جدید مدیریت شهری با پرداخت دیون آن، پیمانکاران وارد عمل شدند و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر مهندس و کارشناس در آن فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پروژه های متعدد دیگری نیز در دست اجرا است که طی چند ماه آینده افتتاح می شود، افزود: هفته گذشته احداث حلقه حفاظتی به طول ۷۸ کیلومتر کلید خورد، ۴۵ کیلومتر این پروژه در محدوده شهر اصفهان قرار می‌گیرد و ۲۳ تقاطع غیر همسطح که هفت مورد آن تقاطع های بزرگ هستند در مسیر این حلقه احداث خواهد شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی در مسیر حلقه حفاظتی کلنگ زنی شده است و طی روزهای آینده نیز دیگر تقاطع غیرهمسطح را در مجاورت کارخانه قند همجوار آرامستان باغ رضوان آغاز می‌شود.

نوروزی خاطر نشان کرد: حلقه حفاظتی شهر اصفهان منشأ تحولات بزرگی در شهر خواهد بود و در کاهش ترافیک، سوخت، آلودگی هوا و ایجاد ایمنی برای رفت و آمد شهروندان و محل اتصال اصفهان به شهرهای اطراف بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی از شهردار منطقه شش و مردم این منطقه تشکر کرد و گفت: طی این مدت کوتاه تحول خوبی در منطقه شش و شرق اصفهان ایجاد شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بیش از یکسال گذشته در کنار فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بسیار خوبی که انجام شد پروژه‌های عمرانی نیز رونق خوبی پیدا کرد به طوری که تمام پروژه‌های بزرگ بر زمین مانده از قبل را رونق بخشیدیم و امروز شاهد پیشرفت های خوبی در سطح پروژه های عمرانی هستیم.

قطار افتتاح پروژه‌های عمرانی سرعت گرفته است

ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهردار اصفهان نیز در حاشیه این مراسم گفت: قطار افتتاح پروژه‌های عمرانی سرعت گرفته و پروژه‌های بزرگ در نقاط مختلف شهر در نوبت بهره برداری قرار دارد.

وی افزود: امروز در این منطقه شاهد بهره‌برداری از پروژه‌هایی هستیم که در نوع خود قابل توجه است و نمونه آن ۱۴۴ هزار مترمربع بوستان است که در اختیار مردم قرار گرفت.

وی تصریح کرد: علی رغم استنباط اشتباه مبنی بر رکود در پروژه های عمرانی شهر، خوشبختانه با تدابیر مدیریت شهری اصفهان، پروژه‌های عمرانی با قوت در حال اجرا است و یکی پس از دیگری افتتاح می شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امروز شاهد افتتاح معادل ۲۸ میلیارد تومان پروژه فقط در یک منطقه شهر هستیم از این رو باید گفت مسیر خدمت رسانی به شهروندان پیشرفت خوبی داشته است.

مظفر با بیان اینکه امروز دو کیلومتر حلقه حفاظتی شهر و دوربرگردان شهید بالایی نیز افتتاح می شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های ویژه مدیریت شهری پروژه های مرکز همایش‌ها فعال‌تر شده به طوری که در حال حاضر ۱۶ پروژه فعال است و در آن ۳۰۰ نفر مهندس و کارگر مشغول فعالیت هستند، همچنین مقرر شده تمام هزینه‌های مرکز همایش‌های بین المللی از سوی منطقه شش شهرداری اصفهان پرداخت شود تا با انسجام و مدیریت بهتری این پروژه به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان با تدابیر ویژه اجازه نداده نوسانات نرخ ارز و گرانی ها روند پیشرفت پروژه‌های شهر را تحت تأثیر قرار دهد.

مظفر با بیان اینکه در آینده پارک منحصر به فرد پردیس هنر افتتاح خواهد شد، گفت: این پروژه فرهنگی، تفریحی، گردشگری به یکی از پارک‌های زیبای شهر اصفهان تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های حلقه حفاظتی شهر آغاز شده و هر ۱۵ روز یکبار در جلساتی که برای بررسی میزان پیشرفت پروژه های عمرانی برگزار می شود روند پیشرفت آن بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد؛ تمام مدیران شهری با انسجام تلاش می‌کنند تا پروژه حلقه حفاظتی طبق برنامه اجرا و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مظفر ادامه داد: با اجرای بخشی از حلقه حفاظتی ترافیک سنگین شمال شرق اصفهان رفع شده و شاهد کاهش آلودگی هوا و بهبود ترافیک خیابان های بعثت، چهار راه عاشق اصفهانی و سه راه نقشینه خواهیم بود.

بهره برداری از ۲۸ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۶

محمدرضا برکت، مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان در حاشیه افتتاح پروژه های این منطقه گفت: امروز با بهره‌برداری از سه پروژه بوستان شهید سردار روح‌الامین، پل دوربرگردان شهید علی بالایی و چند پروژه عمرانی دیگر، معادل ۲۸ میلیارد تومان طرح در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: مهم‌ترین شاخصه پروژه‌هایی که امروز در منطقه شش به بهره برداری رسید، افزایش سرانه فضای سبز و رفع مشکلات ترافیکی منطقه بوده است.

وی ادامه داد: دوربرگردان شهید علی بالایی از پروژه‌های شاخص منطقه شش به شمار می‌رود و علت آن همجواری دوربرگردان با سالن مرکز همایش‌های بین المللی است که در رفع مشکلات ترافیکی محدوده بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با اشاره به احداث بوستان شهید سردار روح الامین گفت: این بوستان به وسعت ۱۴۴ هزار مترمربع به منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه در دستور کار قرار گرفته که امروز هفت هزار مترمربع آن افتتاح می‌شود، فاز دوم این بوستان با پیش بینی بودجه در سال آینده احداث خواهد شد.

برکت با بیان اینکه وجود دو کیلومتر پیست دوچرخه سواری از شاخصه‌های بوستان شهید سردار روح الامین است، گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی این بوستان با استفاده از پساب آبیاری خواهد شد.

وی به احداث پردیس هنر آبشار اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه در محل سابق شهربازی آبشار در فضایی به مساحت ۷۵ هزار مترمربع در دست احداث است و ظرف یک ماه و نیم آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 361257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.