پروژه زیرگذر بزرگ شهر کاشان کلید خورد

کاشان - شهردار کاشان، از آغاز فاز نخست پروژه زیرگذر بزرگ شهر کاشان خبر داد.

سعید ابریشمی راد، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، با بیان اینکه بلوار علامه قطب راوندی به عنوان یکی از شریان‌های اصلی شهر کاشان روزانه مسیر بیش از دهها هزار خودرو است، اظهار کرد: این مسیر در ابتدای ورود به بافت متراکم شهری در فواصل بسیار کم با چند تقاطع مهم و گره ترافیکی درگیر شده و مشکلات زیاد ترافیکی و هزینه‌های سنگین مستقیم و غیر مستقیم از جمله آلودگی‌های زیست محیطی برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است.

وی افزود: با توجه به مطالعات متعدد از سوی مشاوران ذی‌صلاح در ادوار گذشته و جمع بندی نهایی مطالعات در قالب طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر کاشان مقرر شد برای رفع، بخشی از مشکلات ترافیکی و بهبود سطح سرویس معابر شهری کاشان، طرح هندسی کریدور روباز زیر گذر بلوار قطب راوندی حد فاصل تقاطع شهید معمار تا میدان شهید زجاجی به طول ۱۸۰۰ متر تهیه شود تا پس از مراحل قانونی تصویب و در کمیسیون‌های فنی تخصصی شورای  اسلامی شهر در بودجه سال ۹۷ شهرداری کاشان لحاظ شده و در نهایت بنابر تصویب طرح در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان کاشان در ۲۷ اسفند ۹۶ فاز یک عملیات از ۲۰۰ متر قبل از میدان شهید منتظری تا میدان ولیعصر تعیین شود.

شهردار کاشان گفت:  لازم است فعالیت‌های آماده سازی در محدوده فاز یک پروژه شامل جمع آوری تاسیسات و تجهیزات شهری، پل عابر پیاده و جابه جایی درختان با حفظ اصول ایمنی تا قبل از آغاز عملیات اجرایی پروژه در یک ماه آینده انجام شود.

وی ادامه داد: احداث محوری با دو باند رفت و دو باند برگشت در نظر گرفته شده است که در کریدور زیر گذر مسیر با عرض ۲۱ متر به صورت پایین گذر رو باز و حفظ عرض ۱۲.۵ متر در هر طرف در محورهای دسترسی هم‌سطح برای مسیرهای محلی و دسترسی طراحی شده است.

ابریشمی راد افزود: این طرح از امکان پارک حاشیه‌ای در مراکز تجاری برخوردار بوده و عرض آسفالت طرفین کوریدور زیرگذر از وضعیت آسفالت کنونی شرایط مناسب‌تر و عریض‌تری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در دو مقطع بین میدان ولیعصر تا تقاطع شهید معمار و نیز بین میدان ولیعصر و میدان شهید منتظری امکان مسیر دسترسی از معابر کندرو به مسیر زیرگذر و برعکس با رمپی با عرض پنج متر وجود دارد.

شهردار کاشان، اجرای این پروژه را موجب افزایش ایمنی تسهیل دسترسی‌ها و کاهش تصادفات ناشی از نقاط تداخلی و گره ترافیکی عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح سالیانه میلیاردها تومان صرفه جویی در کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و انتشار آلاینده‌ها برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این پروژه تکه‌ای از پازل اجرای رینگ اول ترافیکی شهر کاشان است و امیدواریم در آینده جهت تکمیل رینگ شهری تقاطع معمار به صورت پل رو گذر اجرا و تا امتداد میدان نوش آباد و کنار گذر شرقی شهر به منظور اتصال کمربندی آینده کاشان به بلوار امام رضا و در نهایت اتوبان قم کاشان ادامه یابد.
 

کد خبر 361236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.