رکود بازار مسکن تا چند ماه آینده بیشتر دوام نمی‌آورد

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: پیش‌بینی می شود به رغم مقاومت بازار مسکن برای بازگشت قیمت ها، رکودی که در حال حاضر بر بازار حکمفرماست، تا چند ماه آینده دوام نیاورد و موجب ایجاد یک موج کاهشی در بازار مسکن شود.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازار مسکن در سه تا چهار ماه آینده به حالت عادی خود بازخواهد گشت، نکته قابل توجه این است که به‌رغم افزایش قیمت مسکن، قیمت قراردادها در این بازار ثابت مانده اما ثبات اصلی بازار در چند ماه آینده قابل مشاهده خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش تقاضای کاذب در بازار مسکن موجب افزایش قیمت افسار گسیخته و غیر منطقی در این بازار شده است، خاطرنشان کرد: تاثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی در افزایش قیمت مسکن، امری بدیهی است اما فقط ۱۰ درصد از رشد قیمت مسکن مربوط به افزایش قیمت مصالح ساختمانی است.

وی افزود: تلاطم در بازار ارز و سکه، سرمایه‌داران این بازار را به سمت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کشاند و حجم زیاد خریداران در بازار مسکن باعث شد تا فروشندگان دست به افزایش قیمت مسکن در این بازار بزنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان ادامه داد: در ماه‌های اخیر اصرار مشتریان به خرید مسکن و تمایل نداشتن فروشندگان نسبت به فروش در این بازار سبب شد تا قیمت های غیر واقعی و نامتعارف به وجود بیاید البته پیش‌بینی می شود که به‌رغم مقاومت بازار مسکن برای بازگشت قیمت ها، رکودی که در حال حاضر بر بازار حکم فرماست، تا چند ماه آینده دوام نیاورد و موجب ایجاد یک موج کاهشی در بازار مسکن شود.

جهانگیری گفت: اکنون تقاضای کاذب در بازار مسکن از بین رفته است و با آرام تر شدن بازار سکه و ارز، هرج و مرج در بازار مسکن نیز کاهش چشمگیری یافت، به زودی نیز شاهد، خرید و فروش در این بازار و شکستن رکود خواهیم بود.

کد خبر 361234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.