معطلی ۷ ماهه ۲۰ نماینده برای دیدار با رییس جمهور

نجف‌آباد- نماینده مردم در مجلس گفت: بیش از هفت ماه است که منتظر تشکیل جلسه با رییس جمهور هستیم و سه ماه نیز از درخواست مجمع نمایندگان استان برای نشست مشترک با مسئول دفتر رییس جمهور می‌گذرد البته با ادامه این وضعیت به طور قطع پنج میلیون اصفهانی در تابستان آب آشامیدنی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد، ابوالفضل ابوترابی در نشست با رابطان خود در نقاط مختلف این شهرستان با اشاره به استعفای دسته‌جمعی ۱۹ نماینده استان اظهار کرد: وضعیت آب استان در تابستان امسال به گونه‌ای بود که در بسیاری نقاط از آب چاه برای تامین شرب مردم کمک گرفتیم، اما این چاه‌ها نیز در سال آینده آب نخواهند داشت و بدون اختصاص بودجه برای تکمیل سامانه دوم تامین آب اصفهان و شروع یک کار جهادی از اکنون، تابستانی بحرانی خواهیم داشت.

وی از جلسات متعدد مجمع نمایندگان با رییس مجلس، رحمانی فضلی وزیر کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه برای رفع این معضل و فراهم شدن امکان نشست مشترک با رییس دولت خبر داد و تصریح کرد: این خط انتقال که بخش‌هایی از مسیر آن همچون ۲۷ کیلومتر تونل به همراه برخی زیرساخت‌ها اجرا شده، آب را به کمک دو لوله با قطر یک و نیم متر از بالادست تیران به سمت شمال نجف‌آباد و در ادامه خمینی‌شهر و دانشگاه صنعتی اصفهان انتقال می‌دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه کرد: در دانشگاه نیز هفت مخزن بزرگ آب احداث شده و با ذخیره آب، تامین مطمئن آب‌شرب پنج میلیون شهروند استان اصفهان را انجام خواهد داد، تکمیل این طرح نزدیک به سه هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، اما متاسفانه ریالی در بودجه سال آینده به این امر اختصاص پیدا نکرده است.

وی همراهی تمامی نمایندگان استان در موضوع استعفا را گواهی بر غیرسیاسی بودن این حرکت عنوان کرد و افزود: در صورت بحرانی شدن وضعیت آب شرب در استان نمی‌توانیم در برابر مردم پاسخگو باشیم. وقتی زورمان به دولت نمی‌رسد، استعفا دادیم. در نشست اخیر مجمع نمایندگان استان در شاهین‌شهر نیز تصمیم گرفته شده که یک‌شنبه هفته آینده ۲۴ آذر ماه به جای حضور در صحن علنی مجلس، راهی دفتر آیت‌الله طباطبایی نژاد امام جمعه شویم و در ادامه راهی دفتر آیت‌الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان شویم.

ابوترابی حداقل آب مورد نیاز در پشت سد زاینده‌رود برای تامین شرب استان را ۳۵۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: میزان آن در حال حاضر به کمتر از ۱۳۰ هزار متر مکعب رسیده و با وجود اقدامات خوبی که سپاه در موضوع بارورسازی ابرها شروع کرده، باید موضوع سامانه دوم تامین آب استان به سرانجام مشخصی برسد.

کد خبر 361223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.