صادرات بیش از ۵۰۷ میلیون دلار محصولات شیلاتی در سال گذشته

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و بازار سازمان شیلات ایران گفت: ارزش صادراتی این محصولات آبزی و شیلاتی از ۲۶۱ میلیون دلار در سال ۹۱ به بیش از ۵۰۷ میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.

عیسی گلشاهی روز چهارشنبه در همایش تخصصی نقش و جایگاه مصرف آبزیان در سلامت جامعه، با بیان اینکه میزان کل تولیدات آبزی کشور از ۸۳۸ هزار تن در سال ۹۱ به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال ۹۶ رسید است، اظهار کرد: میزان تولیدات آبزی پروری از ۳۳۸ هزار تن در سال ۹۱ به بیش از ۴۷۷ هزار تن در سال ۹۶ رسیده است.

وی تاکید کرد: باید حداقل ۳۳ درصد از سبد خانوار را انواعی از آبزیان تشکیل دهد تا سلامت خانوار و جامعه مورد تایید قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و بازار سازمان شیلات ایران یادآور شد: در افق برنامه ششم توسعه، سازمان شیلات کشور متعهد شده است که به ۸.۰۵ گرم از سرانه پروتئین حیوانی مصرفی روزانه کشور را تامین کند، همچنین این سازمان دستیابی به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید انواع آبزیان در برنامه خود دارد.

وی افزود: همچنین این سازمان دستیابی به ۸۱۱ هزار تن تولید آبزیان پرورشی در سال و دستیابی به ۱۴.۸ کیلوگرم مصرف سرانه آبزیان در سال را در افق برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده است.

گلشاهی خاطرنشان کرد:  با توجه به کاهش ذخایر آب شیرین کشور و خشکسالی هایی پی در پی در سال های اخیر، سازمان شیلات ایران در بخش آبزی پروری، توسعه آبزی پروری در آب های شور و لب شور به ویژه آبزی پروری دریایی، توسعه پرورش میگو و انواع گونه های سریع الرشد و اقتصادی را در نظر دارد.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: از استان اصفهان لبنیات، تخم مرغ، گوشت قرمز وماهی بسته بندی و منجمد شده صادر می شود و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و شاهد تولید پایدار به همراه صادرات باشیم.

امیرحسین افیونی اظهار کرد: اصفهان استانی صنعتی با بارندگی کم و شرایط خشکسالی متعدد است اما در حوزه فراهم کردن مواد پروتئینی و غذایی با کیفیت برای آحاد جامعه استانی شاخص و سرآمد در بین ۳۱ استان کشور است.
وی اضافه کرد: در بخش مواد پروتئینی تولید شیر، گوشت قرمز، سفید، ماهی، بوقلمون و تخم مرغ را مد نظر داریم و در بین استان های کشور این تولید به بالاترین میزان رسیده است.
وی ادامه داد: در حوزه آبزیان با توجه به خشکسالی های اخیر و محدودیت  منابع آبی که در استان وجود دارد، روز به روز این منابع کمتر می شود اما با استفاده از تکنولوژی تولید استان نسبت به سنوات قبل افزایش پیدا کرده است.
اصفهان رتبه اول کشوری در تولید ماهیان زینتی را دارد 
مدیرشیلات و آبزیان محیط استان اصفهان گفت: در ارتباط با تولید ماهیان زینتی با تولید ۶۵.۵ میلیون قطعه در سال ۹۶ اصفهان رتبه اول کشوری را دارد و با این رتبه تولید حدود ۲۷ درصد ماهیان زینتی کشور را به خود اختصاص داده است.

مجتبی فوقی با بیان اینکه براساس آخرین آمار در سال ۹۶، هفت هزارو ۳۰۰ نوع از انواع آبزیان در استان اصفهان تولید می شود، اضافه کرد: از این تعداد حدود پنج هزارو ۵۰۰ تن متعلق به ماهیان سردآبی بوده، صید ماهی و منابع آبی و تولید ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره کشاورزی بوده است.

کد خبر 361192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.