پاکی مراکز پرورش طیور شهرضا اعلام شد/مهار آنفلوانزا فوق حاد پرندگان

شهرضا – رییس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: با مهار آنفلوانزا فوق حاد پرندگان، پاکی مراکز پرورش طیور شهرستان از طرف شبکه دامپزشکی استان اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حمیدرضا رییس‌زاده عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، تصریح کرد: در حدود یک ماه گذشته، شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بخشی از صنعت پرورش طیور شهرستان را با مشکلات جدی مواجه کرد.

وی در تشریح فرآیند مقابله با این بیماری در شهرضا، اظهار کرد: با دریافت خبر انتشار بیماری آنفلوانزا، از تردد و حمل طیور و تخم‌مرغ تا شعاع ۱۰ کیلومتری واحدهای آلوده جلوگیری و قرنطینه منطقه آغاز شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرضا با بیان اینکه ویروس آنفلوانزای پرندگان در مدت ۳۶ ساعت در سه کانون مهم پرورش طیور شهرستان منتشر و طیور آن معدوم شد، خاطرنشان کرد: شیوع این ویروس، سبب معدوم‌سازی پنج درصد از طیور شهرستان شد.

رییس‌زاده تصریح کرد: بر اساس پروتکل سازمان دامپزشکی در روزهای هفتم، چهاردهم و ۲۱ پس از آلودگی به ویروس، مراکز آلوده ضد عفونی شدند، تراکم طیور در واحدهای بالای ۴۲ روز کاهش یافت و مواد ضدعفونی رایگان بین واحدهای پرورش طیور و تولید تخم‌مرغ توزیع شد.

وی تأکید کرد: با مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، پاکی مراکز پرورش طیور شهرستان از طرف شبکه دامپزشکی استان اعلام شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرضا اظهار کرد: قبل از ارسال طیور به کشتارگاه و پیش از توزیع تخم‌مرغ در بازار، از آن‌ها نمونه‌برداری می‌شود، بنابراین شهروندان از سلامت گوشت و تخم‌مرغ موجود در بازار اطمینان داشته باشند.

کد خبر 361190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.