مشارکت بخش خصوصی راهکار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است

شهرضا - معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه مشکلات مالی در بخش دولتی سبب شده است بسیاری از پروژه ها و طرح ها نیمه تمام بماند گفت: راهکار برون رفت از این وضعیت مشارکت بخش خصوصی در اجرای این طرح ها و پروژه ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدحسین داراب عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، تصریح کرد: حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان مهمترین وظیفه مسئولان است، زیرا انسان سالم نخستین عامل در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف است.

وی تأکید کرد: فرافکنی و توجیه کوتاهی در انجام وظایف دستگاه‌های متولی ارایه خدمات سلامت، پذیرفته نیست.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرضا با اشاره به مهار آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان، خاطرنشان کرد: ابتلای طیور در ۳۳ مرکز پرورش مرغ، بوقلمون و تولید تخم‌مرغ در شهرستان مشاهده شد که پس از قرنطینه واحدهای مشکوک، شیوع بیماری مهار و در حال حاضر موردی از آن گزارش نشده است.

داراب با اشاره به فعالیت ۱۱۷ واحد پرورش طیور در شهرضا، یادآور شد: این شهرستان یکی از مهمترین مراکز تولید تخم‌مرغ و گوشت طیور در استان است، به همین دلیل بروز مشکلاتی نظیر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های آن، مشکلات فراوانی در عرضه این محصولات در همه استان ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: شیوع بیماری‌هایی مانند آنفولانزای پرندگان، سلامت شهروندان، اشتغال فعالان صنعت طیور و اقتصاد منطقه را با چالش اساسی مواجه می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرضا با بیان اینکه مشکلات مالی سبب اختلال در فعالیت‌های دولتی شده است، تصریح کرد: راه‌کارهای قانونی همچون ماده ۱۹ قانون برنامه ششم توسعه برای مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها و تکمیل پروژه‌ها پیش‌بینی شده است.

داراب با اشاره به عدم مشارکت بخش خصوصی در مزایده خرید اقساطی کشتارگاه و میدان دام این شهرستان، تأکید کرد: باید مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پیش‌بینی شود، زیرا در شرایط فعلی چاره‌ای جز استفاده از توان سرمایه‌گذاران این بخش برای خدمات‌رسانی و تکمیل پروژه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه شهرک رازی در آینده نزیک اجرا می‌شود، تصیح کرد: افزایش ایمنی این شهرک با برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگران و کارفرمایان از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرضا با اشاره به موج سوم شیوع بیماری ایدز، تأکید کرد: عدم فراگیری مهارت‌های زندگی در سال‌های تحصیل در دبیرستان و دانشگاه، باعث افزایش شمار مبتلایان به این بیماری شده است.

کد خبر 361184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.