کاهش سرفاصله زمانی حرکت مترو به ۸ دقیقه در دستور کار است

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار اصفهان گفت: با توجه به مشکلات ارزی و برخی مشکلات بهره برداری، سرفاصله زمانی حرکت قطارهای مترو به ۱۵ دقیقه افزایش یافته است که به زودی این موضوع رفع می‌شود.

علیرضا صلواتی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: "ایمنی" در مترو بسیار اهمیت دارد در این راستا تلاش مدیران به حداقل رساندن ریسک در سفرهای شهری است بر این اساس آزمایش‌های لازم برای افزودن رام‌های جدید قطار شهری در حال انجام است البته این موضوع باعث افزایش سرفاصله زمانی واگن‌های مترو شده است.

وی افزود: نوسانات نرخ ارز و تحریم‌ها باعث شده برای تامین برخی قطعات مورد نیاز دچار مشکل شویم که این موضوع باعث ایجاد مشکل و افزایش سرفاصله زمانی قطارهای مترو شده است که در تلاش برای رفع آن هستیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر مترو با جابه جایی روزانه ۶۵ هزار مسافر سهم مهمی از حمل و نقل شهری را برعهده گرفته است، خاطرنشان کرد: افق ۱۰۰ هزار مسافر تا پایان امسال و رساندن سرفاصله زمانی حرکت قطارها به هشت دقیقه جزء اهداف ما برای جابه جایی شهروندان است.

صلواتی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای هماهنگ سازی فعالیت مترو، خطوط اتوبوس و تاکسی تصریح کرد: در این راستا خطوط اتوبوسرانی محور خیابان امام خمینی بازنگری شده و خطوط محور کاوه در حال بازنگری است، زیرا هدف، سفرهای ترکیبی درون شهری و هماهنگی بین مترو، اتوبوس، تاکسی و خطوط دوچرخه است.

وی با اشاره افزایش نیافتن قیمت بلیت مترو تا پایان سال گفت: تا پایان سال جاری افزایش قیمتی را در بلیت مترو نخواهیم داشت، این در شرایطی است که هزینه‌های بهره برداری دو تا سه برابر شده است، اما به علت تشویق شهروندان به استفاده از مترو و حمل و نقل پاک، شهرداری در حال حاضر برای هر سفر مترو چیزی در حدود چهار هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند، هر چند که برای ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر، مترو نیازمند واقعی‌تر کردن قیمت‌ها است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار اصفهان در مورد ارائه خدمات مخابراتی در ایستگاه‌های مترو اظهار کرد: با پیگیری‌های مداوم شهرداری، ایرانسل و همراه اول شروع به تکمیل خطوط مخابراتی خود در ایستگاه‌های مترو کرده اند؛ البته این دو شرکت نتوانستند طبق زمان‌بندی پیش‌بینی شده به تعهدات خود عمل کنند که یکی از دلایل آن تحریم‌های بین المللی است.

صلواتی در خصوص احتمال افزایش ساعت کار مترو اظهار کرد: در حال حاضر ساعت کار مترو مناسب به نظر می‌رسد و تا پایان سال برنامه‌ای برای افزایش ساعات کار مترو نداریم، اما در سال جدید و با توجه به تغییر ساعت رسمی کشور احتمال تغییراتی در این خصوص در راستای خدمت رسانی بهتر به شهروندان وجود دارد.

کد خبر 361166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.