هیچ تحقیقی نشان نداده که محصولات تراریخته روی انسان اثر منفی دارد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای حفاظت از منابع آب و خاک کشور ناچار به استفاده از محصولات تراریخته هستیم، فشار بیش از حد به منابع طبیعی و منابع آبی چه از طریق قانون و چه تبلیغات، کفر است.

به گزارش ایمنا، عیسی کلانتری در جلسه شورای ملی ایمنی زیستی با مسئولان شورای سلامت صداوسیما اظهار کرد: از برخی رسانه‌ها در خصوص نقد غیرمنصفانه محصولات تراریخته گله مندم، زیرا معتقدم در هر موضوعی ضعف‌ها و قوت‌ها باید با هم دیده شود. از دید محیط زیستی و سلامت، هیچ تحقیقی نشان نداده که محصولات تراریخته روی انسان اثر منفی دارد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه ما در داخل، راه‌ها را بر بهبود شرایط می‌بندیم. سال ۱۳۶۷ برای هر نفر یک کیلو سم استفاده می‌شد که با اصلاح نباتات توانستیم این شرایط را کنترل کنیم.

معاون رئیس جمهوری گفت: با برخی مطالب و برنامه‌های رسانه‌ها مردم و جامعه را از محصولات غذایی بی خطر نترسانید ، نگرانی من از سوءتغذیه ناشی از نگرانی مردم بابت غذا است که از فقر و ثروت نیست و ناشی از نگرانی و وحشت ایجاد شده از جانب برخی رسانه‌ها است.

کلانتری با اشاره به وضعیت بارندگی در کشور گفت: بارندگی در کشور ما زیر ۲۰میلی‌متر در سال است و کشور با مشکل روبرو خواهد شد. اگر از فناوری‌ها استفاده نکنیم، مجبوریم سال ۱۴۱۰، حدود ۹۰ درصد کالاهای اساسی را وارد کنیم. این میزان در حال حاضر ۵۰ درصد است.

وی با انتقاد از برخی مصوبات مجلس اظهارکرد: می گوییم‌ آب نیست از طرف دیگرمجلس تصویب می‌کند که ۳۵میلیارد مکعب آب مصرف شود تا به اهداف ۹۵ درصدی تولید داخل برسیم. تصمیمات این چنینی فشار بیش از حدی به منابع طبیعی وارد می‌کند و از نظر من فشار بیش از حد به منابع طبیعی و منابع آبی چه از طریق قانون و چه تبلیغات، کفر است.

کلانتری  گفت: این کشور پتانسیل تحمیل این همه فشار ندارد. این فشار برای خودکفایی به محیط زیست و منابع آبی و خاکی کشور ضرر می زند. فشارهای بی‌رویه بر منابع کشور از مصرف و تولید محصولات تراریخته، بسیار خطرناک‌تر است.

کد خبر 361157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.