ارائه تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی با نرخ ۱۵درصد در اصفهان

مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: درخواست کشاورزان برای تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی و تامین اعتبار استفاده از فناوری های نوین در هیئتی در این سازمان بررسی شده و پس از تایید درخواست، تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد پنج تا ۷ ساله به کشاورز تعلق می گیرد.

منصور قماشی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی و فناوری های نوین در افزایش بهره وری زمین های زراعی و باغات نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: برای بسیاری از محصولات تولیدی در استان اصفهان همچون ذرت علوفه ای، به صورت کامل از ماشین‌آلات کشاورزی و فناوری های نوین استفاده می شود و نقش نیروی انسانی بسیار کمرنگ شده‌ است.
وی افزود: البته بسیاری از باغات و مزارع استان، محیطی نامستعد و بسیار کوچک دارند و نه تنها نمی توان در آنها از ماشین آلات کشاورزی استفاده کرد بلکه استفاده از فناوری های نوین در چنین مزارعی، توجیه اقتصادی نیز ندارد.
مدیر صنایع تبدیلی و غذائی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به قابلیت های فراوان فناوری های نوین نسبت به نیروی انسانی غیر متخصص خاطر نشان کرد: ارائه حجم کاری چندین برابری در مدت زمان کم، از مزیت های استفاده از ماشین آلات کشاورزی در زمین های زراعی است و استفاه از نیروی انسانی به جای فناوری های نوین در بسیاری از موارد غیر ممکن و نامعقول است.
قماشی گفت: سیاست و برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان دعوت از کشاورزان به استفاده از ماشین آلات و فناوری های نوین، یکسان کردن نقش این صنایع در سه مرحله کاشت، داشت و برداشت و ایجاد بستر استفاده بیشتر از این فناوری ها است.
وی افزود: توسعه استفاده از ماشین آلات کشاورزی و فناوری های نوین در دستور کار جهاد کشاورزی اصفهان قرار دارد و باید زمینه استفاده از ماشین آلات بروز و فناوری های جدید در این صنعت فراهم شود زیرا با این شیوه از بسیاری آسیب ها به کشاورزی در زمینه های مختلف می‌توان جلوگیری کرد.
کد خبر 361144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.