سامانه هم‌پیمایی دی ماه ۹۷ رونمایی می‌شود

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از طرح‌های مرکز پژوهش‌های شورا که سال آینده از نتایج آن اصفهانی‌ها بهره‌مند خواهند شد، طرح "هم‌پیمایی" است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی در برنامه رادیویی «صدای شهر» با بیان اینکه متاسفانه ظرفیت استفاده از خودروهای شخصی در اصفهان ۱.۶ نفر است، اظهار کرد: روزانه چهار میلیون سفر در شهر اصفهان انجام می شود که از این میزان دو میلیون سفر با استفاده از خودروهای شخصی انجام می‌شود که دو میلیون خودرو ۲.۴ صندلی خودروهایشان خالی است، یعنی نزدیک پنج میلیون  صندلی خالی هر روز در اصفهان سفر می‌کند که سفر این صندلی‌های خالی هزینه‌های زیاد را برای افراد در بر دارد و آلودگی هوا را به شهر تحمیل می‌کند.

وی افزود: در دنیا تجربه «کارپولینگ» یا «هم‌پیمایی» وجود دارد، بدان معنا که افراد برای رسیدن به مقاصد خود هر روز افرادی که همین مسیر را می‌خواند طی کنند، به همراه خود می‌برند؛ البته در برخی کشورها بر اساس هم‌پیمایی، قوانینی نیز وضع شده، به عنوان مثال در ساعات خاصی ورود خودروهایی که دو صندلی خالی داشته باشند، ممنوع است.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در ابتدای انجام پروژه تحقیقاتی هم‌پیمایی، این موضوع مطرح شد که آیا می توان این طرح را در اصفهان اجرا کرد، اظهار کرد: نشانه‌های اول ما را مایوس کرد، زیرا بنزین لیتری ۱۰۰۰ تومان و پارکینگ تا حدودی مجانی، مردم را تشویق به استفاده از خودروهای شخصی می‌کند، اما پژوهش را آغاز کردیم به برای اجرای طرح همپیمایی نتایج خوبی رسیدیم.

وی تصریح کرد: باید بخش خصوصی به میدان می‌آمد، از این رو چند استارتاپ را دعوت و طرح را تشریح کردیم که خوشبختانه آنها اعلام آمادگی کردند تا سامانه‌ای در این راستا طراحی کنند.

خسروی با بیان اینکه هفته سوم دی ماه سامانه هم‌پیمایی رونمایی می‌شود، گفت: در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان طی همایشی از مدیران، شهرداران، بخشداران و شرکت‌های خصوصی دعوت می‌کنیم تا با این طرح اشنا شوند.

وی با بیان اینکه دغدغه پژوهشگران در حوزه مدیریت شهری و اجرای طرح هم‌پیمایی همراهی مردم است، افزود: در پاسخ به این دغدغه‌ها باید گفت درباره شهری حرف می‌زنیم که مردم آن بیش از دو دهه است تفکیک پسماند را انجام می‌دهند، بنابراین اجرای طرح هم‌پیمایی در اصفهان شدنی است.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حدود ۳۰ درصد جمعیت استان در فاصله۵۰ کیلومتری اصفهان ساکن هستند و سفرهای آنها به این کلانشهر گران است، از این رو وقتی زیرساخت‌های هم‌پیمایی ایجاد شود، برای آنها این امکان فراهم خواهد شد تا چند نفری سفرهای خود را انجام دهند.

کد خبر 361141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.