بازآفرینی بافت‌های فرسوده، رویکرد اصلی شهرداری در هسته مرکزی شهر است

شهردار قم با انتقاد از موازی کاری‌های صورت گرفته در زمینه بازآفرینی و ساماندهی نارسایی‌های شهری، گفت: بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری سیاست و هدف عمده شهرداری قم در هسته مرکزی شهر است.

به گزارش ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، اظهار کرد: بازآفرینی شهری از اولویت‌های مهم شهرداری قم در هسته مرکزی شهر است.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: برای شکل‌گیری این سازمان و جدایی آن از سازمان توسعه عمران قدم‌های مثبتی در سال‌های گذشته برداشته‌ شده است.

شهردار قم لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومع (س) را مورد توجه قرار داد و گفت: ساماندهی بافت‌های فرسوده بر عهده شهرداری است؛ بافت‌های تاریخی شهری متولی خاص داشته و شهرداری نمی‌تواند در آن‌ها ورود پیدا کند.

سقائیان‌نژاد با انتقاد از موازی کاری‌های صورت گرفته در زمینه بازآفرینی و ساماندهی نارسایی‌های شهری، خاطرنشان کرد: ادغام شدن فعالیت‌ها و رسالت‌های شهرداری قم با سازمان‌های دیگر در سال‌های گذشته نتیجه مثبتی نداشته و اصولاً کارها به ‌درستی پیش نرفته و خروجی‌های مورد نظر از آن‌ها حاصل نشده است.

وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) تصریح کرد: بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری سیاست و هدف عمده شهرداری قم در هسته مرکزی شهر بوده که سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر مجری اجرای آن است.

شهردار قم با اشاره به مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، اظهار کرد: این سازمان قرار بوده برای ایجاد رغبت در ۱۱ محور تاریخی و هشت محور فرسوده فعالیت‌های مثبتی جهت بازآفرینی شهری قرار دهد، به دلیل مشکلات مالی شهرداری هنوز به‌ صورت جدی وارد این کار نشده است.

کد خبر 361131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.