باید نسبت به تخلفات جامعه برخورد عملی شود

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: اگر به دنبال اجرای فرجام خوب در جامعه هستیم باید امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت زکات در جامعه فرهنگ سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اظهار کرد: امر به مهروف و نهی از منکر از مهم‌ترین فرایض دینی است، اگر احیا نشود جامعه دچار هرج و مرج می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس فتوای فقهای دین امر به معروف و نهی از منکر مانند جهاد در راه خدا است، گفت: احیای امر به معروف و نهی باید در بین مردم تأثیرگذار باشد.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: تأثیر گذاری امر به معروف و نهی از منکر به شالوله‌ و پایه‌های مذهبی و دینی و اعتقادی  افراد بازمیگردد، اگر انسان‌ها پایه‌ دینی قوی داشته باشند در برابر طوفان‌ زندگی دچار لغزش نخواهند شد، البته این امکان وجود دارد که تأثیرگذاری در افراد جامعه متفاوت باشد.

وی افزود: اسلام افراد جامعه را به سرنشینان یک کشتی تشبیه کرده است که باید نسبت به یکدیگر مراقبت و محافظت کنند، جامعه متعلق به تمام مردم است و هیچ کس نباید اجازه بدهد که حتی از سوی یک نفر به جامعه آسیبی وارد شود.

کرامتی خاطرنشان کرد: نگاه اسلام به جامعه یک نگاه منطقی است، نباید نسبت به سرنوشت جامعه بی‌تفاوت باشیم، تمام افراد براساس وظیفه شرعی باید امر باید به معروف و نهی از منکر کنند.

امام جمعه گلپایگان تأکید کرد: اگر فردی از صمیم قلب اشتیاق به امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشد در عمل انگیزه‌ای برای احیای این فریضه الهی ندارد.

وی با بیان این‌که وظیفه ستاد اقامه نماز فراهم کردن بستر اقامه نماز و فرهنگ معنوی در جامعه است، تصریح کرد: باید نسبت به تخلفات جامعه برخورد عملی شود، اگر به دنبال اجرای فرجام خوب در جامعه هستیم باید امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت زکات در جامعه فرهنگ سازی شود.

کرامتی عنوان کرد: سرزنش جریان‌های سیاسی که اعتقادات محکم و راسخی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر ندارند در روحیه عامران امر به معروف و نهی از منکر نباید تأثیر داشته باشد.

کد خبر 361129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.